כסף וצרכנות

לפיד על יוקר המחיה: "כל ביקור בסופר הופך לסרט אימה"

ראש האופוזיציה הגיב למדדים האחרונים שפורסמו והוסיף כי לדעתו ה"ממשלה כושלת בכלכלה. כושלת בביטחון". גם ראול סרוגו התייחס לעלייה במחירי הדירות והזהיר כי ההתנהלות הכלכלית צפויה לעבור את הקו האדום. מה הפתרון שמציע?
מערכת ice |  2
יוקר המחיה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הפוליטיקאים ובעלי התפקידים השונים מיהרו להגיב לפרסומים האחרונים על מדדי מחירי הדירות ויוקר המחיה. יאיר לפיד פרסם בחשבון ה-X שלו (לשעבר טוויטר) פרסום המבקר את התנהלות הממשלה בנושא הכלכלי וגם מעבר לו. "ממשלה כושלת", כתב, "כושלת בכלכלה. כושלת בביטחון. כושלת ביוקר המחיה".
 
"מעמד הביניים ממשיך להתרסק", הזהיר, "משלמי המיסים משלמים יותר, כל ביקור בסופר הופך לסרט אימה". לביקורת על המדדים האחרונים שהתפרסמו הצטרף גם ראול סרוגו, יו"ר התאחדות הקבלנים בוני הארץ בישראל. בדבריו התייחס סרוגו לפרסומים על מדד מחירי הדירות ואמר: "התנהלות הממשלה בתחום הכלכלי עומדת לחצות את הקו האדום". 
לדבריו, הפתרון להתנהלות הבעייתית הוא "אישור תקציב מיידי שיכלול קיצוץ רוחב בהוצאות הממשלה, יחד עם הסטת תקציב לפיתוח ותמיכה במה שיגדיל הכנסות". לדבריו, ללא אישור מהלכים אלו הממשלה לא תוכל להמשיך את תפקודה. עוד אמר כי על הממשלה להפנות תקציבים לפעולות שיעודדו בנייה ויגדילו את מספר התחלות הבנייה. 
"אנחנו עדים בשנה האחרונה לירידה בהיקפי הבנייה בשל הריבית הגבוהה, המלחמה ובעיקר בשל המחסור החמור בעובדי בנין, לצד עליה הולכת וגדלה בביקושים לדירות בחודשים האחרונים, תהליך שגורם לעליות מחירים בקצב שנתי דו ספרתי לצד ירידה בהכנסות המדינה מהנדל״ן", מסר, "השוק הזה, שטרם המלחמה סיפק לממשלה הכנסות של עשרות מיליארדים בשנה, יכול להיות מפתח להחזרת המשק לפסי צמיחה  ולהקטנת הגרעון לו רק תתעורר המדינה ותעודד אותו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחח לפיד
    יהודה 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בממשלת השינוי ושגם אתה ההית ראש ממשלה .מה זה היה כייף ללכת לסופר. בממשלה שלך היה גן עדן שכחת ההיתם יותר מושחתים מהממשלה של היום
    סגור
  • 1.
    אולי היה בססר
    שמי 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק דבר אחד אני יגיד לא יעזור כלום והנה סיפור קטן לפני כמה שנים סימתי צבא הלחתי לעבוד כל החברים שלי טיסות לחול חתונות בגדים מוטגים וכל הזמן מחוניות חדשות טלפונים חדשיםולא חושבים על מי שאן לו לא יעזור כלום בחים לא נהיה מאוגדים כל אחד יש לו מוטרות שלו אני אמרתי קודם כל בית והיה בתים זולים גם היום בערד ודימונה יש דירות 3 חדרים ב500 אלף שקל אבל לצעירים אן אפילו 1000 אלף שקל בצד כי איפון יוטר חשוב וגם להזכיר בדירה חדשה ולא ישנה בקיצור אחדות כמו הדטיים בחים לא היה כי כל אחד חושב על הטחת שלו ובוכה על הממשלה
    סגור