כסף וצרכנות

"כפול מביג מק": הרשת שהולכת ראש בראש עם מקדונלדס

מחירי המזון המהיר בארצות הברית זינקו ב-5% בשנה האחרונה וכעת פלח השוק של בעלי ההכנסות הנמוכות עומד במוקד תחרות עזה בין רשתות המזון המהיר הקלאסיות ורשתות השירות המלא
מערכת ice | 
המבורגר (צילום freepik)
באופן מסורתי רשתות המזון המהיר משכו אליהן אוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה, אבל ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ השנה המחירים במסעדות מזון מהיר עלו ב-5%, לעומת עלייה של 3.2% במסעדות השירות המלא העממיות ועלייה של 1.2% בחנויות המזון.
הזינוק במחירי המזון המהיר ב-18 החודשים האחרונים הפך להזדמנות עבור רשתות הישיבה המלאה העממיות כמו צ'יליס ואפלביס להתחרות על נתח מהעוגה. "אתם יכולים לקבל את ההמבורגר שלנו ב- 9.99 דולר", אמר ל-CNN ג'ון פייטון, מנכ"ל החברה האם של אפלביס. "למה שתקנו המבורגר בעשרה דולר שאתם יכולים לאכול מתוך שקית ברכב?"
באפריל השיקה צ'יליס קמפיין פרסום המציע ארוחה ב-$10.99 שכוללת את המבורגר החדש שלה, שאותו היא מכנה "ביג סמאשר", מתחרה ישיר לביג מק הקלאסי של מקדונלדס. "כפול בשר מביג מק וטעמים שאוהבי המזון המהיר יכירו", כך תיארו בצ'יליס את הביג סמאשר, שבניגוד לביג מק מורכב מקציצה אחת של חצי פאונד (כ-227 גרם).

בצ'יליס ניטרו את השיחות ברשת וגילו שלקוחות המזון המהיר "מוטרדים", אמר מנכ"ל ברינקר אינטרנשיונל, החברה האם של צ'יליס, קווין הוכמן. בתגובה יצאה רשת המסעדות בקמפיין שהדגיש את איכות המזון העדיפה בצ'יליס ביחס למסעדות המזון המהיר. 
ההימור השתלם בגדול: ההמבורגר החדש מושך לצ'יליס את הלקוחות המאוכזבים של מקדונלדס. ברינקר אינטרנשיונל, חברת האם של צ'יליס, דיווחה על עלייה של כמעט 15% במכירות ועלייה של כמעט 6% בתנועת הלקוחות ברבעון האחרון, הכל בזכות התחרות הישירה עם הקלאסיקות האמריקאיות מקדונלדס, ברגר קינג וונדיס. בצ'יליס הודיעו שהקמפיין יימשך עד סוף השנה.
מקדונלדס לא נשארה חייבת והשיקה ארוחה במחיר חמישה דולר. הארוחה המוזלת מחזירה לרשת לקוחות שנטשו ואפילו גורמת לחלק מהאנשים לרכוש פריטים במחיר מלא. החברה תמשיך להציע אותה עד סוף אוגוסט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה