כסף וצרכנות

איכות ירודה, עלייה של 100% במחיר: המאכל שיש לכולנו בבית מתייקר

ענף החקלאות סופג מכה קשה מאוד מתחילת המלחמה. לפיכך, מחירי העגבניות מרקיעים שחקים ועלו ב-100%, כאשר גם האיכול שלהם ירדה משמעותית. אז מה הסיבה לכך והאם נראה ירידת מחירים בקרוב?
מערכת ice |  1
עליית מחירים (צילום shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", הרבה מאוד ענפים בישראל נפגעים בשנה האחרונה, ביניהם ענף הנדל"ן, השיפוצים וענף החקלאות, הרבה בעקבות העובדה כי עובדים זרים רבים עזבו את הארץ, ועובדים מהשטחים עדיין לא חזרו מאז המלחמה.
לפיכך, מחירי הירקות החלו לעלות בצורה קיצונית מתחילת המלחמה. על פי N12, ישנה עלייה קיצונית מאוד במחירי העגבניות בישראל ממספר סיבות: אין ידיים עובדות, החום הקיצוני מקשה על הגידולים וחקלאים מגדלים מגדלים פחות עגבניות. חקלאי ששוחח עם N12 טען כי המחסור רק יגבר, ובכך המחירים ימשיכו לעלות. בנוסף, טען כי גם האיכול של העגבניות מתוצרת הארץ ירדה משמעותית.
למעשה, לפני המלחמה, המחיר לקילו עגבניות עמד על בין 4 שקלים לקילו ברשתות השיווק ועד ל-7 שקלים. כיום, מחיר של קילו עגבניות טיפס בצורה קיצונית של 100% והוא עומד כיום על 8 שקלים עד ל-18 שקלים.
ביחס לחודש שעבר, נרשמה עלייה במחירי העגבניות של 30%, ולעומת השנה שעברה המצב כאמור קיצוני יותר עם עלייה של 100% לשנה. נוי הדס, בעלת רשת "נוי השדה", חשפה כי היא מוכרת כיום קילו עגבניות ב-13 שקלים כך שהיא כמעט ולא מרוויחה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נוי השדה יקרנים להחריד (ל"ת)
    רמי לוי ויוחננוף 08/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור