כסף וצרכנות

המשק ערוך לחירום? זה הצעד החריג של משרד הכלכלה

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב קיים היום בחיפה תרגיל לתרחיש מצב חירום וחלוקת חבילות מזון לאזרחים נצורים: "אנו ערוכים לפעול באופן מיידי. אין מחסור במזון ואין צורך לצרוך מעבר לנדרש"
מערכת ice | 
ריקול-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
נציגי משרד הכלכלה והתעשייה בראשות מנכ״ל המשרד, אמנון מרחב, קיימו היום תרגיל "לחם הארץ" לפתיחת מארזי מזון לשעת חירום בהשתתפות נציגי מינהל החירום של המשרד, פיקוד העורף, ראשות החירום לאומית ועיריית חיפה. כן ביקר הצוות בסניפי ברזל וקיימו מפגש מקוון עם מנהלי תאי מזון וקב״טים ברשויות המקומיות להעלאת המוגנות והיערכות הרשויות באספקת מזון. בנוסף, מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ״ל עיריית חיפה גדי מרגלית דנו בפעילות העירייה ומוכנותה לחירום.
חבילות המזון לשעת חירום כוללות בין היתר, קרקרים, קוסקוס, טחינה גולמית, תירס, אפונה, שעועית, לחם, חלב עמיד, מזון לתינוקות, פתי-בר, קפה שחור, תה, מנות חמות, סוכר, חלווה, קוואקר, שימורים שונים, תמרים, טונה, כן קיימים גם מארזים עם מזון ללא גלוטן.
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה אמנון מרחב ציין כי: "משרד הכלכלה והתעשייה סיים את הליך הכנת עשרות אלפי מארזי מזון, לצורך הפצתם במידת הנדרש, לאזרחים שלא יוכלו לצאת להצטייד בסופרים. היום בדקנו גם את אופן הובלת החבילות אל מרכזי החלוקה שיחלקו לאזרחים".
מרחב הוסיף כי החבילות יחולקו רק במצבי קיצון, עד אז יפעלו רשתות המזון כסדרן, גם במצב חירום, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כאשר למעלה מ-400 "סניפי ברזל" של רשתות המזון, נבדקו ובוקרו בחודשים האחרונים והם ערוכים לפעול גם בתרחישי קיצון. בסניפים אלו ירכזו הרשתות כח אדם ומלאי מזון במידה וייווצר חוסר בהם. כאמור שאר אלפי סניפי רשתות המזון ברחבי הארץ, ימשיכו לפעול כל העת, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

לצד זאת, מלאיי החירום של מדינת ישראל הוגדלו בחודשים האחרונים כמותית והורחבו מבחינת מגוון המוצרים, וכעת רמתם עומדת על מוכנות גבוהה. המחסנים יפתחו רק בהנחיה של משרד הביטחון. 
מרחב הוסיף כי אין מחסור במזון ברשתות המזון ובמחסני המזון של הרשתות, היצרנים והיבואנים ואין סיבה לצרוך מעבר לנדרש למשפחה למספר ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה