כסף וצרכנות

רמי לוי מעצבן את הלקוחות: זה מה שקורה בסניפים

בחודש יוני, הנהלת רמי לוי הוציאה הנחיה האוסרת על קבלת בקבוקי מיחזור באופן ידני בסניפים עם מכונות. בהמשך, ביולי, הרשת התגמשה מעט והחלה לקבל ידנית בקבוקי בירה בפיקדון של 1.2 ש"ח ובקבוקים גדולים שאינם נכנסים למכונות, כמו בקבוקי פריגת ופרימור. עם זאת, סירבה לקבל ידנית בקבוקים רגילים בפיקדון של 30 אג' 
מערכת ice |  10
רמי לוי (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג)
לקוחות רשת רמי לוי מתלוננים על קשיים בהחזרת בקבוקים למיחזור וקבלת החזר פיקדון. על פי דיווחים ל-ynet, הרשת מסרבת לקבל בקבוקים באופן ידני בסניפים בהם קיימות מכונות מיחזור, גם כאשר המכונות אינן פעילות או מלאות. זאת בניגוד לחוק הפיקדון המחייב קבלת בקבוקים גם ידנית במקרה הצורך.
על פי פרסום בוויינט, בחודש יוני, הנהלת רמי לוי הוציאה הנחיה האוסרת על קבלת בקבוקי מיחזור באופן ידני בסניפים עם מכונות. בהמשך, ביולי, הרשת התגמשה מעט והחלה לקבל ידנית בקבוקי בירה בפיקדון של 1.2 ש"ח ובקבוקים גדולים שאינם נכנסים למכונות, כמו בקבוקי פריגת ופרימור. עם זאת, סירבה לקבל ידנית בקבוקים רגילים בפיקדון של 30 אג' כאשר המכונה מקולקלת.

בדיקה שנערכה באוגוסט בסניף רמי לוי בבני ברק אישרה את תלונות הלקוחות. הקופאית וסגן מנהל הסניף אישרו כי אינם מקבלים בקבוקים ידנית כאשר המכונה מקולקלת, למעט בקבוקי בירה ופריגת. התנהלות זו מנוגדת לכאורה לחוק הפיקדון, המחייב קבלת כל בקבוק עם כיתוב "חייב בפיקדון" על התווית.
חוק הפיקדון מחייב בתי עסק המוכרים מכלי משקה לקבלם למיחזור, ללא קשר לקיום מכונות מיחזור. על כן, אסור לכאורה לרשת להוציא הנחיה גורפת נגד קבלת בקבוקי פיקדון באופן ידני. למרות שהחזרת בקבוקים במכונות נוחה יותר, ישנם מקרים בהם לקוחות זקוקים לאפשרות ההחזרה הידנית, כגון תקלות במכונות, קשישים המתקשים בשימוש במכונות, או בקבוקים שאינם מתאימים למכונות.
ברמי לוי מסרו בתגובה לפרסום בוויינט: "היה לנו אי סדר כשקלטנו בקבוקים ידנית. עצרנו את הקליטה ידנית כדי לטפל בנושא הזה. עכשיו חזרנו והכל כרגיל. מקבלים ידני. השקענו עשרות מיליונים במכונות בכל הרשת, שיהיה נוח וקל לצרכן כמו בכל מקום בעולם, שהצרכן לא יתבייש לבוא עם בקבוק אחד ושיהיה נקי ומסודר ושלא כל אחד יבוא עם כל הבקבוקים לקופאית המסכנה שצריכה להתעסק בזבל ולספור בקבוקים. ניגשים למכונה ואם יש בעיה ניגשים לקופה הראשית ויש הוראה כן לקבל בקבוקים. יכול להיות שנעשה משהו לא בסדר, אבל יש הנחיה כן לקבל".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    המכונות מזיפות ?
    אנטיאל שלפר 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש הרבה בקבוקים נקיים עם הברקוד שעל הבקבוק כתוב פיקדון 30 אג והמכונה לא מקבלת ועוד אומר מעשה הונאה ?לשמוע מהמכונה על 30 אגורות שאתה מבצע הונאה אני מקווה דמישהו יקח את זה לתביעה יצוגית .
    סגור
  • 9.
    רמי לוי
    א נ נ י 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם גבינה מגוררת במשקל? בסניף של רמי לוי מכינים קופסאות גדושות ודחוסות ולא מאפשרים לקנות קופסא קטנה במשקל שאני מחליטה. זה חוקי?
    סגור
  • 8.
    למה
    אביבה 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא הצגתם התגובה שלי !!!???
    סגור
  • 7.
    מיחזור
    שר 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם במחסני להב ברחוב הלוחמים עושים בעיות העובדים והסגן מנהל מתנהגים בגסות וצועקים ומאיימים כשבאים למחזר , הם עשו ככה לי ולחברה שלי , ופשוט צעקו בהתרסה שהם גם עושים את זה בכוונה כדי שאנשים לא יביאו את הזבל שלהם למחזר אצלם , ככה באלה המילים , חוצפה !!! אבל לגבות 30 אגורות פיקדון הם גובים .
    סגור
  • 6.
    וישמן הישורון ויבעט (ל"ת)
    משה 08/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    רמי לוי
    יוניקורן 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא נכנסת לרמי לוי !!!!!
    סגור
  • 4.
    שקר, המכונה בכ''ס לא עבדה והם סרבו לקבל ידנית
    איציק 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    5 1
    נגשתי גם לקופה הראשית והתלוננתי שהמכונה לא עובדת כבר חודש והן שקרו במצח נחושה שהיא תוקנה והתקלקלה. התקשרתי לשירות לקוחות וגם שם הגברת שיקרה במצח נחושה. התוצאה - אני כבר יותר מחודש קונה ביוחננוף כל שבוע בכ-1500₪.....
    סגור
  • 3.
    לא מתקרב לחנויות שלו גם בחינם (ל"ת)
    אא 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • 2.
    שקרנים
    רמי 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    8 0
    כול הרשתות מעלות קשיים בהחזרת בקבוקים וזאת כדי לייאש את הציבור מלהחזיר בקבוקים והם מצליחות בכך
    סגור
  • 1.
    אין אמת בתגובה של הרשת
    יוני 08/2024/05
    הגב לתגובה זו
    10 0
    כול מילה שנכתבה כתגובה של רמי לוי היא לא אמת. כאחד שרצה למסור בקבוקים במקום ונאמר לי המכונה מלאה ועד שירוקנו אותה לא ניתן למסור. כששאלתי מתי ירוקנו ,? לא יודע ,צריך לבוא הבחורשזה התפקיד שלו. תבוא יותר מאוחר. נראה לכם שאני ילך ויחזור כי המכונה מלאה. יותר מזה היו פעמים שהמכונה הייתה סגורה והיה צריך לחכות לאדון שיתפנה לרדת למגכונה להפעיל אותה. בקיצור תירוצים למכביר...
    סגור