כסף וצרכנות

רשות התחרות בוחנת את עסקת yes פרטנר - הדרמה בעיצומה

בקשת הפטור בעסקת פרטנר ו-yes, עסקה שמחוללת המון רעש בשוק הטלוויזיה היום,  הוגשה לרשות התחרות והיא נבחנת באספקלריה: האם שיתוף הפעולה יפגע בתחרות; יחד עם זאת, פרטנר היא לא באמת שחקן בשוק הזה ול-yes אין בלעדיות; ברשות התחרות אישרו את הפרטים | פרסום ראשון
אבי גבאי, אילן סיגל (צילום כפיר סיוון, רמי זרנגר)
אחת העסקאות המסקרנות ביותר בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית (הפלטפורמות) יצאה היום (שלישי) לדרך, כאשר שני מנכ"לים מתחרים: אבי גבאי מפרטנר ואילן סיגל מ-yes לחצו ידיים בעסקה שמאתגרת את התעשייה.
נסביר: בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית קיימים 5 גופים, גדולים וקטנים כאחד, המתחרים על לב הצופים הישראלים: yes, הוט, סלקום TV, פרטנר TV ו-FREETV שהצטרפו לאחרונה. העסקה בין פרטנר ל-yes בעצם אומרת דבר אחד פשוט: אחד השחקנים משתף פעולה עם שחקן אחר, שהוא אחד השחקנים הגדולים במגרש הזה.
על מה מדובר? לטובת הקמת שירות הטלוויזיה החדש, חתמה פרטנר על הסכם מול חברת הטלוויזיה yes, במסגרתו תפתח עבור פרטנר TV אפליקציה המבוססת על חבילת התוכן הרחבה ביותר של שירות Sting+ ותהיה מותאמת באופן מלא למותג פרטנר.
עם השלמת ההיערכות, שתיארך מספר חודשים, ישודרגו כלל לקוחות פרטנר TV באופן אוטומטי, בין בחבילות טלוויזיה ובין בחבילות באנדל וטריפל משולבות אינטרנט. זאת, ללא כל שינוי במחיר החודשי הקיים וללא כל צורך בפעולה מצד הלקוחות, שנשארים עם אותו ממיר ושלט. הלקוחות ימשיכו ליהנות מרמת השירות והתמיכה של פרטנר בסיבים ובטלוויזיה ויקבלו מענה מלא לפניותיהם במוקדי שירות הלקוחות של פרטנר.
הן פרטנר והן yes יודעות שהמהלך הוא לא מיידי, ושיש המון רגולציה ותפעול שצריך לטפל בהם קודם. אבל, על פי הדיווחים, שני הגופים התחייבו שמרגע חתימת ההסכם - השירות יופעל תוך 9 חודשים, או חצי שנה לאחר אישור רשות התחרות.
כאן נכנס הגורם הרגולטורי המכריע: רשות התחרות, שהתחלה, כאמור, בבחינת העסקה כבר היום מרגע הגשת הבקשה לפטור. עו"ד מיכל כהן, הממונה על רשות התחרות, תיאלץ לבחון את העסקה ולהשיב על שאלה ברורה: האם העסקה פוגעת בתחרות, ושני צדדי העסקה ייאלצו אף הם להשיב על השאלה שמתאגרת את שוק הטלוויזיה הרב ערוצי בישראל.
יחד עם זאת ואת זה צריך לזכור, הדברים נמצאים באותיות הקטנות והם מעלים טענות בעד אישור המיזוג. כך למשל העובדה היא שפרטנר היא לא באמת שחקן בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית לא בעולמות התוכן ולא בעולמות המחיר כך שלעסקה כזו אין באמת השפעה על השוק.
נתון נוסף שיש לקחת בחשבון נעוץ בעובדה שפרטנר לא התחייבה לבלעדיות של yes וזה אומר שבאופן תיאורטי לפחות, פרטנר תוכל להחליף ספק (מסטינג) כל אימתי שתהיה לה עסקה טובה יותר וזה עשוי דווקא להיות מחולל תחרות.
נציין רק כי נכון להיום אין לפרטנר כמעט מנויים, בטח לא במסה, שמתחברים רק לטלוויזיה אלא הם מתחברים לטריפל ולכן ובאופן תאורטי לפחות, מהלך כזה עשוי להאיץ את התחרות הכוללת בשוק הזה.
ברשות התחרות אישרו את הפרטים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיבדקו..
    רות 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את יבואני הרכב ??
    סגור
  • 2.
    על פרטנר TV לרכוש מ-yes 8 ו-2 ערוצי דיסקברי
    דורון 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התכנים שפרטנר TV צריכה לרכוש מ-yes הם: ערוצי מוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: ‏MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, ואין שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט והגיע זמן שפרטנר TV תרכוש ותוסיף לחבילת הערוצים הבסיסית של פרטנר TV ערוצי המוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות, שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט
    סגור
  • 1.
    להוסיף ולרכוש 8 ערוצי MTV ושני ערוצי דיסקברי
    דורון 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרטנר TV מעבירה את השלט ל-yes כי אין בפרטנר TV ערוצי מוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות ואין שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט והגיע זמן שפרטנר TV תרכוש ותוסיף לחבילת הערוצים הבסיסית של פרטנר TV ערוצי המוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות, שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט
    סגור