כסף וצרכנות

למרות עליית המחירים - הציבור הישראלי ממשיך לשלם

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודשים מרץ עד מאי נרשמה עלייה של 2% בסך כל פדיון רשתות השיווק. הנתונים מתייחסים לרשתות המתמחות במזון וגם לאלו המתמחות במוצרים אחרים כגון טקסטיל, הלבשה, הנעלה, כלי בית ועוד. הם משמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית - בצל המלחמה המתמשכת ויוקר המחיה
מערכת ice |  3
יוקר המחיה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים היום (חמישי) נראה כי בחודשים מרץ עד מאי 2024 (נתוני מגמה בחישוב שנתי) נרשמה עלייה של 2% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 10.9% (במחירים קבועים) בשלושת החודשים דצמבר 2023 עד פברואר 2024.
נתוני פדיון רשתות המזון בחודשים אלו מציינים עלייה של 0.5% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.3% (במחירים קבועים) בחודשים דצמבר 2023 עד פברואר 2024. הנתונים המתפרסמים הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות. בהודעה שתפורסם בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.
 
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני.
זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים. הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לקנות רק מסופרים שכונתיים ולא והתקרב לקניון! נראה אותם (ל"ת)
    לא קונה 07/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גועל נפש
    רפאלה 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוליי די להיות פרייריאם?
    סגור
  • 1.
    חייה היום כי מחר נמות...
    מיצי בושי 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מבזבזים את הירושה
    סגור