כסף וצרכנות

ק"ג סוכר ב-80 שקל, שמן ב-7 שקל: איפה המחירים משתוללים?

ברצועת עזה המחירים מרקיעים שחקים בהתאם לאזור בו אתם מתגוררים. בעוד שבדרום הרצועה תשלמו על ק"ג סוכר כארבעה שקלים, בצפון הרצועה המחיר יזנק ל-80 שקל. וגם: מה תוכלו לקנות בשני שקלים בלבד?
מערכת ice | 
תושבים מתפנים מצפון רצועת עזה (צילום פלאש 90/ עטיה מוחמד)
תושבי רצועת עזה מתמודדים מפרוץ המלחמה עם מחסור במזון בעקבות המלחמה בה פתח ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר, ובשל העובדה כי הוא בוזז כמויות משמעותיות מהסיוע שמיועד עבורם. למרות זאת, בתקופה האחרונה נרשמו באזורים מסוימים ברצועה ירידת מחירים משמעותית, לעומת אזורים אחרים בהם המחירים הרקיעו לשחקים.
אם אתם מתגוררים במרכז הרצועה, תשלמו עבור קרטון שוקו כשני שקלים בלבד. עבור חפיסת שוקולד חלב כשקל וחצי, וחבילת אטריות תעלה לכם בין שקל וחצי לשניים. מלח יעלה כשלושה שקלים, וסוכר תקנו בעלות של ארבעה שקלים. ליטר שמן קנולה – שבעה שקלים. תבנית ביצים – שלושים ושלושה שקלים. ק"ג עגבניות – שישה שקלים. ק"ג מלפפונים – גם כן, שישה שקלים. עם זאת, כפי שפורסם בחדשות 12, הנתונים בצפון הרצועה עשויים להיות שונים לגמרי.
באזור הצפוני ממנו מרבית התושבים פונו, תתקשו למצוא פירות וירקות באופן כללי. כמו כן, עבור ק"ג סוכר תשלמו כמעט 80 שקלים. תושב המתגורר בצפון הרצועה טען: "המחירים בצפון גבוהים באופן ניכר, יוקר המחייה גבוה מאוד. אם יוכנסו אספקות גדולות יותר, המצב הכלכלי בה ישתפר". אחד הצעדים אשר הובילו לירידת מחירים בחלק מהרצועה היא חרם על מוצרים שמוכנסות בתיאום עם ישראל, מה שיצר לחץ אצל הסוחרים ואכן תרם להוזלת המוצרים.
כמו כן, יש לציין כי מדינות רבות מצניחות סיוע מהאוויר, הכולל מזון וציוד עזרה ראשונה. למרות זאת, רבים בעזה לא היו מרוצים מכך שכן חלק מהמזון שקיבלו היה פג תוקף ובלתי ראוי לאכילה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה