כסף וצרכנות

סוף למס המרגיז? זה התשלום שבקרוב לא תצטרכו לשלם

אושר בטרומית: אי חיוב ארנונה בגין שטח שתקרתו משטח הצללה, לרבות פרגולות, ח"כ משה פסל, יוזם ההצעה: "מדובר בהורדת נטל המס על האזרחים. אם אדם קנה דירה, שילם מס שבח, שילם הכול כדת וכדין ורוצה להנות מהמרפסת ומהצל – הוא מחויב לשלם כאילו זה שטח רגיל של הבית"    
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מסי העירייה ומסי הממשלה (פטורין) (פטור מארנונה למצללה), של חבר הכנסת משה פסל. 27 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 3 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים. מוצע לפטור מארנונה שטח שתקרתו משטח הצללה לרבות פרגולה. 
ח"כ משה פסל, יוזם ההצעה: "מדובר בהורדת נטל המס על האזרחים. אם אדם קנה דירה, שילם מס שבח, שילם הכול כדת וכדין ורוצה להנות מהמרפסת ומהצל – הוא מחויב לשלם כאילו זה שטח רגיל של הבית.  אני מקווה שכעת מי שירצה לעשות במרפסת שלו קצת צל – לא יהיה צריך לשלם הרבה מסים". 

בשם הממשלה השיב שר השיכון, יצחק גולדקנופף: "ועדת השרים לענייני החקיקה הסכימה לתמוך בהצעה, בכפוף לכך שההצעה תקודם בהסכמה עם משרדי הפנים, המשפטים, האוצר. כמו-כן, ההצעה תוחזר לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה לפני הקריאה הראשונה". 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ארנונה היא מס מוניציפלי המוטל על תושבי רשות מקומית או מועצה אזורית לצורך מימון פעילותן. בישראל הקריטריונים העיקריים המשפיעים על גובה הארנונה הם: שטח הנכס שלגביו היא מוטלת, סוג השימוש בנכס (מגורים, מסחר, משרד, תעשייה), מיקומו של הנכס (שכונת יוקרה, אזור מסחרי), ומצבו הכלכלי של התושב. 
פרגולה (מצללה), נועדה ליצור צל במרפסת הבית או להגן מפני הגשם, ואינה חדר מגורים כשאר החדרים בבית, לכן לא מוצדק לגבות בגינה ארנונה. בהצעת חוק זו, מוצע לפטור מארנונה שטח שתקרתו משטח הצללה, וכך להפחית מנטל המסים הכבד המוטל על כתפיהם של אזרחים במדינת ישראל אשר במקום מגוריהם הרשות או המועצה גובות ארנונה בגין פרגולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה