כסף וצרכנות

סופר פארם חוטפת מכה: זה החוק החדש שנכנס לתוקף

בתום סדרה של דיונים והתכתשויות בין סופר פארם לרשת Be, ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגברת התחרות בענף, היו"ר ביטן: "מהחוק הזה שני הצדדים יצאו לא מרוצים – מאחל להם שיפתחו כמה שיותר סניפים ויורידו מחירים" 
מערכת ice |  4
סופר פארם, Be (צילום יחצ)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ ינון אזולאי, וקבוצת חברי כנסת, לתקן את חוק קידום התחרות בענף המזון שנועד להגביר את התחרות בענף הפארם.
במהלך הדיון נרשמו עימותים בין מנכ"ל רשת סופר פארם למנכ"לית רשת Be. במהלך ההצבעה היום התייחס לכך היו"ר ביטן, ואמר: "מהחוק הזה שני הצדדים יצאו לא מרוצים, אני מאחל לכם שתפתחו כמה שיותר סניפים ותורידו את המחירים, בינתיים אני לא רואה בינתיים הפחתת מחירים".

בעקבות הדיונים הקודמים והצעת רשות התחרות, החליטה היום הוועדה לאשר את ההצעה בתיקונים. בדיונים הקודמים הסביר מנהל תחום בכיר תכנון ומדיניות ברשות התחרות, איל שפירא, כי ישנם מרכזים מסחריים שבהם יש היתכנות לשתי חנויות פארם, כיון שהם מאוד גדולים – מעל 35 אלף מטר, ולכן גם אם ייפתח שם פארם אחד, לא תהיה בעיה לפתוח פארם נוסף. בעקבות זאת אושרה הוראת שעה הוראת שעה ל-5 שנים, בהם רשות התחרות תבחן פתיחת סניפים במרכזים מסחריים בשטח של בין 3,000 מ"ר ל-35 אלף מ"ר, כשבסביבה שלהם קיימת חנות נוספת של אותה רשת פארם.
לפי ההצעה שאושרה, בערים הגדולות בהן יותר מ-200 אלף תושבים (10 הערים הגדולות) רשת פארם שתרצה לפתוח חנות שקרובה ברדיוס של קילומטר לחנות אחרה שלה, או שני ק"מ בערים הקטנות, תצטרך לקבל אישור מראש מרשות התחרות במשך 5 שנים. בתום התקופה הכלל ימשך, אך הרשות לא תאכוף זאת מראש, אלא תבדוק פתיחת חנויות בדיעבד ואם תהייה פגיעה בתחרות היא תתערב. בנוסף, בתום התקופה יוכל שר הכלכלה לבחון את הטווחים ולהגדיל אותם, באישור ועדת הכלכלה.
בישיבות הקודמות הבהיר שפירא, כי כדי שניתן יהיה ליישם את החוק הרשות צריכה 5 תקנים נוספים. היום התייחס לכך היו"ר ביטן ואמר כי הסיכום הוא להוסיף שתי משרות לרשות התחרות. רכז כלכלה ותעשייה באגף התקציבים באוצר, גל ברנס, אמר כי בדיונים על תקציב 2025 ימליץ האוצר להוסיף שני תקנים לרשות התחרות, ליישום החוק.
במהלך הדיון דחתה הוועדה את הסתייגויות האופוזיציה ואישרה את ההצעה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטן, המציע ח"כ אזולאי, ח"כ שלום דנינו, ח"כ יסמין פרידמן, ח"כ ששון גואטה וח"כ סימון מושיאשוילי. לאחר האישור אמר היוזם ח"כ אזולאי, כי "הצעת החוק לא נעשתה נגד סופר פארם או בעד מישהו אחר, ההצעה נועדה להגביר תחרות ולהוריד מחירים. אם היא לא תביא להורדת מחירים אז נכשלתי ואם היא תוריד מחירים אז כולנו הצלחנו".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ניצן חולה ...כלב סופר פראם חברה של כלבים (ל"ת)
    שי 07/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    גם אם יש חוק-אין פיקוח
    זי בילילי 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין כ"א. אה, חוץ ממשגיחי כשרות ורבנים פה יש מלא.
    סגור
  • 1.
    מה הבעיה?!
    אנצי!!!! 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר חוק יותר פשוט.כל תחום בכל מקום מסחרי שרוצים ליהיה בו חנויות שונות,אז לפחות 2 חנויות מאותו תחום.ככה זה יעודד את החנויות לעשות מבצעים וגם ייצור יותר היצע של מוצרים וכו' לצרכנים!!!!!
    סגור
  • מה שחשוב: האם הבעלים הם חברי מרכז הליכוד (ל"ת)
    ק. פריש 06/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור