כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים בישראל: זה מה שיקרה במדפים בקרוב

על פי הוראות הפטור החדש, ספקים גדולים יורשו לסדר מצרכים רק אצל קמעונאי שלפחות חמישים וחמישה אחוזים מסך המכירות בחנויותיו הוא של ספקים שאינם גדולים (למעט מכירות של פירות וירקות טריים). שיעור זה יעלה בכל שנה בנקודת אחוז ועד לשישים אחוז
מערכת ice |  4
סופרמרקטים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
הממונה על התחרות פרסמה היום את פטור הסדרנות החדש: לפי נוסח הפטור החדש ספקים גדולים יוכלו לסדר מצרכים רק אצל קמעונאי שמוכר כמות משמעותית של ספקים קטנים
על פי הוראות הפטור החדש, ספקים גדולים יורשו לסדר מצרכים רק אצל קמעונאי שלפחות חמישים וחמישה אחוזים מסך המכירות בחנויותיו הוא של ספקים שאינם גדולים (למעט מכירות של פירות וירקות טריים). שיעור זה יעלה בכל שנה בנקודת אחוז ועד לשישים אחוז. מוצרי מותג פרטי שיוצרו על ידי ספק גדול לא יכללו בסך המכירות של ספקים שאינם גדולים.

השינוי בפטור החדש יבטיח את התקיימות תכלית איסור הסדרנות בחוק המזון  – קיומה של תחרות במדפי הקמעונאים על ליבו של הצרכן. כעת קמעונאים גדולים שמוכרים מעט מצרכים של ספקים שאינם ספקים גדולים, לא יוכלו להנות מפטור הסדרנות, ובכך תתאפשר כניסה קלה יותר של ספקים קטנים אליהם. לעומת זאת, אצל קמעונאים שמוכרים היקף משמעותי של מצרכי ספקים שאינם גדולים – תכלית החוק מתקיימת גם ללא איסור הסדרנות. ולכן יתאפשר לספקים גדולים לסדר את מוצריהם על גבי המדפים של אותם קמעונאים. 
הכללים החדשים יחולו החל מיום 1 בינואר 2025. בכך יינתן תמריץ לקמעונאים גדולים להגדיל את סך המכירות של ספקים שאינם גדולים ברבעון השלישי של שנת 2024, בכדי לעמוד בתנאי הפטור לקראת שנת 2025. כמו כן יתאפשר לקמעונאים גדולים שלא יעמדו בתנאי הפטור החל משנת 2025 להיערך לסידור מצרכים באופן עצמאי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טמטום קומוניסטי
    עעע 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום לפתוח את השווקים ליבוא, לשחרר חסמים, להוריד מיסים ולייעל רגולציה, מעבירים חוקים הזויים נגד המגזר הפרטי.
    סגור
  • 3.
    להפסיק את מארזי הפירות והירקות
    אזרחית 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מנסים למנוע מהמרכנים לבחור אילו פירות וירקות לקנות ע"י אריזתם מראש. זה לא מאפשר הימנעות מפגומים וגם לא מאפשר לקנות את הכמות הרצויה, אלא רק את הכמות שהמארזים מאפשרים. מה עוד שזה יוצר כמויות עתק של אריזות שנזרקות אח"כ לפח, אריזות מיותרות לגמרי שגורמות רק להוצאות מיותרות.
    סגור
  • 2.
    סדרנות בסופרמרקטים
    איתן 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין איך הקונים יהנו מכך
    סגור
  • 1.
    חח׳חח .ספקים גדולים שמים פס על החוקים
    דורית 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ספקים גדולים עושים מה בא להם
    סגור