כסף וצרכנות

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר: "אנחנו תמיד נמצאים בסכנת חרם"

ד"ר רון תומר פתח את כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה והציג את משנתו לחיזוק הכלכלה הישראלית תוך הסתמכות על ייצור מקומי לצד יחסי מסחר, "יש לעשות הכל בכדי להבטיח את העצמאות היצרנית שלנו"
שירה יום טוב | 
רון תומר בוועידה לאנרגיה (צילום דוברות התאחדות התעשיינים)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, פתח הבוקר את הפאנל הכלכלי ב – "כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה" בירושלים, ואמר כי המלחמה הייתה קריאת השכמה לישראל להצטרף למגמה העולמית שהנה חיזוק הכלכלה המקומית על ידי עידוד וחיזוק של התעשייה והמשק המקומי, שמחזקת את המשק, מעודדת צמיחה, יוצרת מקומות עבודה בעיקר בפריפריה, שומרת על העצמאות היצרנית שלנו ומגדילה את הכנסות המדינה ממיסים.
תומר התייחס לנושאים ואמר כי, "יש לנפץ בישראל את הקונספציה הכלכלית ולהוביל למדיניות גלוקליזציה כמו בכל מדינות המערב המובילות, שהנה חיזוק המשק והתעשייה המקומית, וגיוון והגדלת מקורות הסחר הידידותיים. אימוץ מדיניות הגלוקליזציה הנה להבין את מה שמבינות כל מדינות המערב, חוץ מאתנו כבר מאז 2018 לפחות, והוא שכדי להוביל את המשק המקומי לשגשוג יש לשנות את סדרי העדיפויות התקציביים ולהשקיע משמעותית יותר בצמיחה ברת קיימא על ידי השקעה בעסקים מקומיים ויצירת מקומות עבודה. כמו כן כלקח מהמלחמה הנוכחית והמשבר מול טורקיה, ובהתאם למגמה העולמית, עלינו להרחיב את מקורות היבוא שלנו לחומרי גלם ומוצרים ממדינות ידידותיות לישראל".
נשיא ההתאחדות הרחיב ואמר כי את מדיניות הגלוקליזציה כבר אימצו בכל המעצמות המערביות הגדולות, כגון ארה"ב, גרמניה, הודו ועוד אינספור מדינות באיחוד האירופי שביקשו לחקות את הקפיצה הכלכלית של סין- שהשיגה את הקפיצה הודות להתמקדות בייצור התעשייתי המקומי. לדבריו "גם ג'ו ביידן שאל רק לאחרונה 'איפה כתוב שאנחנו לא יכולים להיות שוב בירת הייצור של העולם?'  והתחייב לתקציבים בגודל 860 מיליארד דולר, שהם כמעט 5% מהתמ"ג האמריקאי. בתגובה האיחוד האירופי הציג את התוכנית התעשייתית שלו, המסתכמת בסביבות 510 מיליארד אירו. ממשלת ישראל צריכה ללמוד ממעצמות אלו ולאמץ מדיניות דומה, שתוכל להקפיץ את ישראל קדימה ולהוביל אותנו שוב לעבר צמיחה. ישראל יכולה להיות בסיס חשוב לאספקה לגוש המערבי הצומח".
נשיא ההתאחדות הדגיש כי לתעדוף זה ישנה גם משמעות ביטחונית. לדבריו "עלינו גם לראות במלחמת 'חרבות ברזל' קריאת השכמה – אנחנו תמיד נמצאים בסכנת חרם מצד מדינות שונות ולאור המצב הביטחוני, ישנו תמיד חשש לשיבושים משמעותיים בדרכי האספקה לישראל, ולכן יש לעשות הכל בכדי להבטיח את העצמאות היצרנית שלנו והיכולות בישראל ולגיוון המקורות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה