כסף וצרכנות

לקראת הוזלה דרמטית בתעריף המים? זו המהפכה שמקדמת הממשלה

שר האנרגיה אלי כהן טוען כי העובדה שתאגידי המים בישראל אחראיים על מתן שירותי הביוב והמים לתושבים, גורמת לעליית מחירים דרמטית בתעריפי המים. מתוך כך, הוא הקים ועדה שתפקידה לבחון אפשרות לצמצום ואף לסגור את התאגידים. אז האם בקרוב נזכה לשלם פחות?
מערכת ice |  1
תעריפי המים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
אתמול (ראשון), שר האנרגיה אלי כהן הקים צוות שמטרתו לבחון אפשרות לצמצום ואף סגירת תאגידי המים בראשות זאב בילסקי, מי שהיה ראש עיריית רעננה, ועו"ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר – כך פורסם לראשונה ב-ynet.
הרקע לכך היא העובדה כי העובדה כי כהן לא היה מרוצה מכך שתאגידי המים החליפו את הרשויות המקומיות כמי שאחראים על מתן שירותי מים וביוב לתושבים. כפי שמסר כהן ל-ynet: "מים הם מוצר צריכה בסיסי. קיומם של עשרות תאגידי מים, שחלקם פועלים בחוסר יעילות, עולה לציבור מאות מיליוני שקלים בשנה". השר כהן מאמין כי המהלך צפוי לגרום להורדת מחירים משמעותית עבור כלל המשפחות בישראל. חברי הוועדה התבקשו להגיש את מסקנותיהם בנושא בתוך שבועות.
כיום בישראל פועלים 56 תאגידי מים וביוב עירוניים. בשנים האחרונות רשויות מקומיות התלוננו על כך שאינן יכולות להפעיל את שירותים אלו. טענתן היא שתאגידי המים הובילו להתייקרות של תעריפי המים בלא פחות מ-30% עד 50% וזאת בשל משכורות גבוהות ששולמו לעובדי התאגידים וכן בעקבות ניהול כושל. כעת ניתן רק לחכות להמלצות הוועדה – ולקוות כי הדבר אכן יוביל לירידה במחירים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוב, הוא לא מבין?
    אני1 05/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העברת אספקת המים והיו הטילה מע"מ בשיעור של 18'% על השירותים. כוח האדם נגרע מהרשויות והועבר לתאגידים. הרשויות החלו לשלם על צריכת המים שלהן. ובגלל זה העלות התייקרה... עכשיו, נחזיר את הגלגל, נהנה מפחת במים של לפחות 10% במקום עד 3% כיום.... שאמשיך?
    סגור