כסף וצרכנות

השיא נקבע בשנת 1979 וכעת נשבר: מחיר הקפה מזנק

פולי קפה מסוג "רובוסטה" התייקרו ב-17% בחודש האחרון והגיעו לשיא של 45 שנה.  הסיבה: בצורת קשה בוייטנאם פוגעת ביבול. וגם: מתי ההתייקרות תגיע לצרכן?
מערכת ice | 
קפה (צילום vecteezy, shutterstock)
משבר האקלים משפיע כעת גם על משקה הבוקר שלנו. בדיווח שהגיע היום (שני) למערכת ICE, איגוד הקפה הבינלאומי פרסם בהלך סוף השבוע נתונים לפיהם מחירם של פולי הקפה מסוג "רובוסטה" הגיע לשיא של 45 שנה לאחר שעלה ב-17% במהלך חודש אפריל. מחיר הפולים לא היה כה גבוה מאז שנת 1979.
הסיבה לעליית מחיר הפולים אשר משמשים בסיס למשקאות האספרסו והנס קפה נטועה בבצורת הקשה איתה מתמודדת וייטנאם. המדינה האסייתית שאחראית על ייצור ואספקה של יותר משליש מפולי "הרובוסטה" בעולם חווה בשנתיים האחרונות ירידה בהיצע וזאת בעקבות יבול חלש יחסית.
 
בתוך כך, במהלך חמישה חודשים בחצי השנה האחרונה חוזים עתידיים על קפה בלונדון עלו. עליה זו עלול בסופו של דבר להתגלגל גם לצרכן, בהתייקרות הקפה הנמכר בחנויות. טראן תאי לאן אנה, בכירה בחברת Vinh Hiep הווייטנאמית טוענת כי "החקלאים והסוחרים סבורים כי מחירם של פולי הקפה צפוי לעלות  ב-15% לקילו".
האפשרות לשימוש בפולי קפה מסוג ערביקה, בעלי רמת קפאין נמוכה יותר, כמו גם התקווה של התאוששות תעשיית הקפה הווייטנאמית הן שבולמת לעת עתה את ההתייקרות שנשארת לא מורגשת מבחינת הצרכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה