כסף וצרכנות

בשורה רעה למעשנים: טורקיה עוצרת את משלוחי הסיגריות לישראל

השםעות החרם הטורקי מתחילות לתת את אותותיהן וחברות ישראליות נאלצות להתייחס להשפעתו על פעילותן. בתוך כך הודיעה גלוברנדס על עיכוב משלוח של מוצרי עישון בנמלי טורקיה
שירה יום טוב |  1
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock)
גלוברנדס גרופ, מיבואנית הסיגריות הגדולות בישראל בעקבות הפסקת הסכם הסחר עם טורקיה, מעדכנת על עיכוב באספקת מוצרי העישון שמייבאת דרך טורקיה ויוצאת הבוקר בהודעה לבורסה על אירוע תאגידי חריג בעקות העיכובים.
המוצרים העיקריים של החברה הם מוצרי העישון אשר נרכשים מספקי החברה, החברות הרב לאומיות JTI  ו-BAT. חברות אלו מייצרות את רוב המוצרים המיועדים לישראל במפעלייהם בטורקיה כך שגם משלוח המוצרים נעשה מנמלי המדינה.
כעת בעקבות הסנקציות שהטילה טורקיה על ישראל ובעקבותיהן הופסק הסכם הסחר בין המדינות, משלוחים מטורקיה המיועדים לישראל מעוכבים בטורקיה עד להודעה חדשה.
בתוך כך הודיעה החברה כי נכון למועד זה אחד הספקים עדכן את החברה, כי משלוח של מוצרי עישון המיועדים לחברה מעוכב כעת בנמל בטורקיה. לצד זאת מדגישים בגלוברנדס גרופ כי החברה איננה צופה פגיעה בעסקיה בטווח הקצר וכי היא מחזיקה בישראל מלאי מוצרי עישון שצפוי להספיק לתקופה של חודשיים עד שלושה. לאור עיכובי המשלוחים החברה פועלת ביחד עם ספקיה על מנת להבטיח את ההספקה הסדירה של מוצרי העישון שלהם לישראל.
 
גם בחברת בזן התייחסה בהודעה לבורסה על ההשפעות הצפויות של הפסקת הסכם הסחר וכתבה, "אין בידי החברה יכולת להעריך את אופן והיקף יישום ההודעה על ידי הרשויות והלקוחות או הספקים בטורקיה ואת משך התקופה שבה הפסקת הסחר תעמוד בתוקפה. מבחינה ראשונית שביצעה החברה, עולה כי אף אם לשון ההודעה תיושם עד סוף שנת 2024 ואף אם על-פי ההודעה תחול הפסקת סחר מלאה בין המדינות כאמור לעיל, בהתחשב בתנאי השוק הנוכחיים, בכך שמוצריה של החברה הם מוצרים בעלי סחירות גבוהה מאוד ולאור הפעולות שהחברה צפויה לנקוט לצמצום נזקיה, הפגיעה שתגרם בתוצאותיה הכספיות של החברה לשנת 2024 צפויה להיות בהיקף שאינו מהותי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהודי 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשורה טובה לעם ישראל. שהעשן ישאר כולו בטורקיה.
    סגור