בעולם

מכה קשה למעשנים: זה החוק שיאסור עליכם לרכוש סיגריות - לעולם

בריטניה הכריזה על תוכנית חדשה במסגרתה צעירים מתחת לגיל 15 (משנתון 2009 והלאה) לא יורשו יותר לקנות סיגריות. החוק אמור להיות תקף לעד, וההגבלה תהיה תקפה גם כאשר הצעירים יהפכו לבוגרים
מערכת ice | 
קופסאות סיגריות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, freepik)
היום (רביעי) ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, הכריז על תוכנית מיוחדת במסגרתה צעירים מתחת לגיל 15 לא יוכלו לרכוש סיגריות – לעולם. הצעת החוק החדשה תאסור על מכירת סיגריות למי שנולד אחרי שנתון 2009, ובכך תמנע מהם לקנות סיגריות ללא תלות בגילם (כלומר החוק יחול עליהם גם כאשר יהיו בוגרים). באם החוק יעבור, בריטניה תהיה המדינה האירופאית הראשונה שתיישם הגבלה דרמטית שכזו.
גם בישראל מנסים לחפש את הדרכים למגר עישון. עדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה לאחרונה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ אושר שקלים לתקן את חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק, כך שיצרני מוצרי העישון יחויבו להציג על כל אריזות סיגריות ומוצרי עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. לפי ההצעה שאושרה, שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה, יקבע בתקנות הוראות ליישום החוק.
 
ח"כ אושר שקלים, מיוזמי ההצעה: "הנושא הוא חשוב מפני שלפי דו"ח שר הבריאות נמצא כי העישון גורם ל-8,000 נפטרים מדי שנה והצעת החוק הזו באה לתקן בנושא הזה. הצלת חיים היא ערך עליון ומלבד זאת יש פה גם סוגיה של איכות חיים. אדם שחולה זה משפיע גם על סביבתו, המשפחה והחברים. הצעת החוק הזו היא נגזרת של דיון מפרה שקיימנו ביום ללא עישון בכנסת. חשוב לנו להגיע למצב של מניעה. יתרה מכך, יש כאן מסר חברתי וחינוכי חשוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה