כסף וצרכנות

הסוף לשימוש בצ'קים? חברת הענק עושה מהפכה

חברת דיפלומט, הפועלת מעל ל-50 שנה בתחום המכירות וההפצה של מוצרי צריכה ומזון, חתמה על הסכם עם חברת הפינטק הישראלית וי- צ'ק שפיתחה את הצ'ק הדיגיטלי הראשון בישראל, בכך היא תפרד מהצ'קים מנייר
מערכת ice | 
צ'ק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עד לאחרונה, התשלום של בעלי העסקים ליבואנית התבצע באמצעות צ'ק נייר, כאשר דיפלומט נדרשה להפעיל סוכנים בפריסה ארצית אשר השקיעו זמן רב בגבייה. כעת, באמצעות שימוש במערכת וי-צ'ק, החברה מנהלת את הגבייה באמצעים דיגיטליים, ללא התעסקות בצ'קים מנייר, באחסונם או בהפקדתם.
חברת דיפלומט, הפועלת מעל ל-50 שנה בתחום המכירות וההפצה של מוצרי צריכה ומזון, חתמה על הסכם עם חברת הפינטק הישראלית וי- צ'ק שפיתחה את הצ'ק הדיגיטלי הראשון בישראל, בכך היא תפרד מהצ'קים מנייר
מערכת וי-צ'ק מאפשרת לבתי העסק לשלוח צ'קים דיגיטליים בלחיצת כפתור, לפרוס תשלומים, לשלוח תשלום דחוי ולשמר את תנאי התשלום מול המוטב (שוטף +), בדיוק כפי שמתבצע בצ'ק מנייר, והכל ללא צורך בהדפסת פנקס צ'קים או התעסקות בנייר כלל ובכך חוסכת לבעלי העסקים זמן רב.
עד לאחרונה, המצב בשוק היה שהצ'ק היווה את פתרון התשלום העיקרי  שאפשר לשלם לבתי עסק או לנותני שירותים שלא באמצעות כרטיס אשראי. הוא גם היה הפתרון היחידי ליצירת תשלום דחוי שלא באמצעות העמסה על מסגרת האשראי. אבל על פי רוב בעלי העסקים הם ניסו להימנע מלהשתמש בו בעקבות הטרטור והעיסוק הרב שנדרש לבצע סביב התשלום  והחשש שהוא לא יכובד.
 
כעת, עם צבירת התאוצה סביב הצ'ק הדיגיטלי, נראה כי עסקים וחברות רבות יותר עוברות לשימוש בו ומותירות את צ'ק הנייר מאחור. ולמי שנשמע כי התשלומים בצ'קים כבר נעלם מהעולם- מחזור התשלום השנתי בצ'קים עומד על כ-812 מיליארד שקל מול רק כ-400 מיליארד באשראי. כאשר רוב התשלומים הם בין בעלי עסקים וספקים, ביניהם קיימים יחסי אמון.
מדיפלומט נמסר: "כחברה הדוגלת במציאת פתרונות מובילים ללקוחותינו מצאנו שהצ'ק הדיגיטלי של וי-צ'ק מאפשר התאמה למגוון צרכי הלקוחות ומקל עליהם בביצוע התשלומים. הטכנולוגיה הדיגיטלית קלה לשימוש ומייעלת את מערך הגביה תוך שמירה על רמת השירות הגבוהה עליה אנחנו מתחייבים".
מוי- צ'ק נמסר: "הצ'ק הדיגיטלי הוא עוד צעד בכניסה של הטכנולוגיה לעולם העסקים. גם עבור בעלי עסקים ועצמאיים יש בחזרתו של הצ'ק בשורה של ממש. במקרה כזה תתווסף האפשרות של תשלום לבית עסק/רשויות ואפילו משרדי ממשלה באמצעות צ'ק דיגיטלי, הכוללת פריסה לתשלומים שלא תפגע במסגרת האשראי שלהם. בימים של ריבית גבוה במשק, זו בשורה משמעותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה