כסף וצרכנות

מהפכה ברב קו בישראל: מי הזכאים להטבה בשווי 610 שקל?

בהנחיית שרת התחבורה רגב: הטבת הרב-קו והטיסות מאילת בחינם עבור המפונים ומשפחות החטופים והנעדרים הוארכה פעם נוספת. הממשלה אישרה הארכה נוספת של טעינת רב-קו בחינם עד לסוף חודש אפריל וטיסות מאילת בחינם עד לסוף חודש מרץ לטובת מפוני הדרום והצפון, משפחות החטופים והנעדרים
מערכת ice |  5
רב קו (צילום shutterstock)
בשורה כלכלית לתושבים המפונים מהדרום והצפון שנאלצו לעזוב את מקום מגוריהם בשל המלחמה: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף עם משרד האוצר, החליט כי הטבת הטענת הרב-קו חופשי חודשי לכל רחבי הארץ, בחינם, תוארך עד לתאריך 29 בחודש אפריל 2024. מדובר בשווי הטבה של 610 שקל לכל כרטיס. בנוסף, הוארכה ההטבה שמעניקה טיסות בחינם לאילת עד לסוף חודש מרץ.
שירות הטענת הרב-קו בחינם פועל מתאריך 23 באוקטובר 2023 וניתן לכל המפונים שפונו בהחלטת ממשלה. המפונים יכולים לממש את הזכאות בעמדות שירות מיוחדות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במוקדי המפונים ובמלונות. נציגי משרד התחבורה מגיעים למוקדי אירוח התושבים, הן באופן יזום והן בתאום מראש.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "חובה עלינו לעשות ככל הניתן על מנת להקל על חייהם של המפונים שעדיין לא שבו לביתם ולהעניק סיוע למשפחות החטופים והנעדרים. יחד עם שותפנו באוצר, לצד שימור הרציפות התפקודית, אנחנו ממשיכים לסייע לאזרחי ישראל בימים מאתגרים אלו".
מנכ"ל משרד התחבורה הבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אני שמח שבהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אנו נעניק את הטבת הרב-קו חינם והטיסות לאילת לתקופה נוספת,  בתקווה שבקרוב יוכלו המפונים לשוב לבתיהם ולא יזדקקו להטבה זו. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עומד לימין המפונים עוד מהיום הראשון ללחימה וימשיך לעשות זאת ככל שידרש".
יצוין כי כרטיסי הרב-קו הניתנים למפונים ומשפחות החטופים והנעדרים חינם, הם בנוסף לשירות ההיסעים החינמי שמפעיל משרד התחבורה, ומאפשר להם ביצוע נסיעות לבתי חולים, מרפאות חוץ, קופות חולים, קניות, ושינוע מיוחד למתקשים בניידות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מה עם תחבורה חינם לכולם?
    חופשי 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתארו לכם שעם כל המיסים שאתם משלמים(או יותר נכון נגנבים מכם) תכולו להינות מתחבורה ציבורית חינם 24/7 לכל מקום שתרצו? לא היה כיף? או שעדיף לתקצב עוד ישיבה ולסגור עוד סיפרייה ולקצץ בהשכלה להנדסה לתושבי הפריפרייה? מה עדיף?
    סגור
  • 4.
    ומה עם תושבי אילת
    שירה 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה תושבי אילת לא מקבלים מענק אלו בחל:ת או אבטלה עקב המלחמה.72 אחוז מובטלים ועוד מושכים הערכה עד חודש 7 שישארו במלונות באילת.מביאים ירדנים ככוח עבודה יותר סול ותושבי אילת בבית סובלים.באמת מה עם תושבי אילת.
    סגור
  • 3.
    מפונה מהצפון וטס לאילת כל סוף שבוע (ל"ת)
    אחלה מירי 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    פיששש כל הכבוד שאפו (ל"ת)
    ערן 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    יופי מרת רקב תדאגי להם לרב קו אבל שישלמו שכירות מופקעת (ל"ת)
    אלי קופטר 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור