קריירה ולימודים

אנג'ל נכנעת: העובדים לא יפוטרו, אבל מי ייפגעו?

החברה תכבד את ההסכמים הקיבוציים ותשמור על הרצף התעסוקתי, לרבות זכויות התלויות בוותק, של העובדים. המבקשת התחייבה לא להעלות דרישות כלכליות חדשות במסגרת המשא ומתן, וככל שלא ייחתם הסכם בין הצדדים, לא לנקוט באמצעים ארגוניים עד לקיום ישיבה בבית הדין כאמור ב-24 בדצמבר, 2023. לצד זאת, לא יהיו העלאות שכר
מערכת ice | 
מאפיית אנג'ל (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס)
בהמשך לדיווח המיידי של אנג'ל מה-12 בדצמבר, 2023 בדבר הבקשה שהוגשה על ידי הסתדרות העובדים הכללית החדשה – מרחב עמקים צפוני, החברה מעדכנת כי ב-14.12 התקיים דיון במעמד הצדדים בבית הדין האזורי לעבודה נוף הגליל-נצרת, במסגרתו הגיעו הצדדים להסכמות בדבר קיום משא ומתן קיבוצי לצורך הסדרת התחייבויות החברה כלפי עובדי אורנים לאחר שייקלטו כעובדים בחברה במסגרת המיזוג.
זאת, בהתאם למכתב שנמסר לעובדי אורנים בו הוצהר כי החברה תכבד את ההסכמים הקיבוציים ותשמור על הרצף התעסוקתי, לרבות זכויות התלויות בוותק, של העובדים. המבקשת התחייבה לא להעלות דרישות כלכליות חדשות במסגרת המשא ומתן, וככל שלא ייחתם הסכם בין הצדדים, לא לנקוט באמצעים ארגוניים עד לקיום ישיבה בבית הדין כאמור ב-24 בדצמבר, 2023.
כזכור, בית הדין לא נעתר לבקשת צו מניעה ארעי במעמד צד אחד, הורה למבקשת להגיש בקשת צד, וכן אפשר למשיבות להגיש תגובה ראשונית לאחר מכן, וקבע דיון בבקשה ליום 14 בדצמבר 2023. עיקרם של צווי המניעה המבוקשים הינו למנוע מאורנים לפטר עובדים ולקיים משא ומתן קיבוצי עם המבקשת בנוגע להשלכות המיזוג בין המשיבות על זכויות העובדים.
אגב, מתברר שכנראה החרם החרדי על מאפית אנג'ל בחודש מאי האחרון לא היה גדול וחזק כמו שניתן היה לדמיין. יתכן שהוא פגע נקודתית, אבל על פי דו"ח החציון של 2023, מסתבר כי מכירות המאפייה דווקא זינקו ב-14% והסתכמו ב-251 מיליון שקל בסך הכל.
על הדוח הכספי החיובי חתום היו"ר, עומר בר לב, מי שהצית את הסערה הקודמת בשל חלקו הפעיל בהפגנת מחאה בבני ברק ליד בית הרב גרשון אדלשטיין ז"ל. בשל כך, פרץ חרם של כל המגזר החרדי, שגרם ללחץ בחברה שנאלצה להתקפל עם מכתב התנצלות מפי ירון אנג'ל ובר לב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה