קריירה ולימודים

תוספת של 2,400 שקל לשכר ב-10.10: המורים מרוויחים בענק

לפי עיקרי ההסכם ביו משרד האוצר לארגון המורים, תשולם מקדמה במשכורת חודש ספטמבר לעובדי ההוראה בחטיבות העליונות על סך 2,400 שקל לעובד הוראה במשרה מלאה המועסק בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה' ו-1,500 שקל לעובד הוראה במשרה מלאה שמועסק שלא בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה'. גשר בין חגי תשרי גם הוכרז
מערכת ice |  11
מענקים (צילום shutterstock)
משרד האוצר, משרד החינוך והמעסיקים הגיעו להבנות עם ארגון המורים בעניין ביטול מוחלט של כלל העיצומים הננקטים ע"י ארגון המורים, לרבות מתן תעודות וציונים, פעילות חוץ בית ספרית והמסעות לפולין. במסגרת ההבנות, נחתם הסכם קיבוצי המסדיר קבלת מקדמה על חשבון הפעימה הראשונה שצפויה להיות משולמת במסגרת הסכם השכר החדש, וזאת בגין 3 חודשים מראש.
כמו כן, ההסכם מסדיר את לוח החופשות בשנת הלימודים הנוכחית. הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן על ניסוח הסכם השכר החדש בהתאם להבנות אליהן הגיעו טרם פתיחת שנת הלימודים.
 

לפי עיקרי ההסכם תשלום מקדמה במשכורת חודש ספטמבר לעובדי ההוראה בחטיבות העליונות על סך 2,400 שקל לעובד הוראה במשרה מלאה המועסק בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה' ו-1,500 שקל לעובד הוראה במשרה מלאה שמועסק שלא בתנאי רפורמת 'עוז לתמורה'. מקדמה זו תנוכה בהתאם להסכם הקיבוצי שייחתם. 
לוח החופשות לשנת הלימודים תשפ"ד בחטיבות העליונות במגזר היהודי ישונה כך שבימים שבין יום כיפור לסוכות לא יתקיימו לימודים, ואילו בימי איסרו-חג פסח, איסרו-חג שבועות ותענית אסתר יתקיימו לימודים. הצדדים ימשיכו לדון על התאמת לוח החופשות משנת תשפ"ה והלאה במסגרת ההסכם הקיבוצי שייחתם. 
 
כמו כן, סכום חד פעמי של 50 מיליון שקל יועבר  לקרן הרווחה של ארגון המורים למטרת רווחת כלל עובדי ההוראה בחטיבות העליונות. סכום זה הינו חלק מהמסגרת הכלכלית אליה הגיעו הצדדים במסגרת ההבנות. 
 
ארגון המורים יבטל את כלל העיצומים שנקט וינחה את מוריו לחלק את התעודות של שנת הלימודים תשפ"ג, להשתתף בפעילות חוץ בית ספרית וכן יאפשר למשרד החינוך לעשות שימוש בציונים השנתיים שדווחו בשנת הלימודים הקודמת. 

ארגון המורים מתחייב לשקט תעשייתי לשלושה חודשים עד לתאריך 1.12.2023 לצורך העבודה והחתימה על הסכם השכר החדש בהתאם להבנות אליהם הגיעו הצדדים ב-31.8.2023.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הפסקת איומי שביתה ל40 שנה. והעלאת תנאי קבלה להוראה. (ל"ת)
    כל שנה ריטואל 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הסכם כניעה מביש (ל"ת)
    אבא מודאג 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    המורים מרוויחים בענק...הצחקתם אותי
    לירון שמי פז 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    תוספת מסכנה של 800 ש"ח שמשולמת מראש ל-3 חודשים, כלומר התוספת לא תהיה משולמת בחודשים אוקטובר ונובמבר וזאת לאחר שההסכם הקודם נחתם לפני 10 שנים, שבמהלכם הכסף שלנו נשחק בלפחות 2500 בחודש. הפעימה הבאה של 600 ש"ח תכנס לתוקפה בעוד שנה ועוד שלוש פעימות של 200 ש"ח תתווסף כל שנה . כלומר רק בעוד 5 שנים נקבל את כל ה-2000 ש"ח שהבטיחו ובמהלל 5 שנים ירד ערך הכסף בלפחות 1000 ש"ח (לפי התחזיות של האינפלציה. נוכחית). ממש המורים הרוויחו בענק והפכו להיות עשירים.
    סגור
  • 2.
    יפה המעפנה
    תמר 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המורים של היסודי אכלו אותה בחסות יפה בן דויד.
    סגור
  • 1.
    סחטנים מטונפים
    טוני 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 5
    המורים הדפ״רים הם תחילת הבעיה של בני הנוער בישראל
    סגור
  • טען עוד
  • אז אולי נכפיל את שכר המורים ואז יבואו אנשים ראויים. (ל"ת)
    וואלה צודק 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בוא תלמד אתה
    מורה 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יבחוש בן סחי
    סגור
  • עוד דפ"ר .
    טל 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההורים שלך הם תחילת הבעיה מותק... אל תזרוק את זה על המורים... לך למי שילד אותך ולא חינך אותך
    סגור
  • אז מתי אמרנו שאתה מתנדב להיות מורה?
    נהגוס 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אהה, רגע, אתה לא מוכן? השכר לא מספיק אטרקטיבי (בעיקר למורים הצעירים המתחילים, אצל המורים הזקנים הוא גבוה וגם אף אחד אחר לא יעסיק אותם) ולכן קשה למצוא את מי שילמד את הילדים שלך. בסיכוי טוב ילדים די מגעילים (שאתה כהורה אולי פחות מוכן להודות בכך אבל אנשים זרים די לא סובלים אותם, ולשהות איתם ועם הצעקות שלהם במשך חצי יום זה לא בדיוק מישרת החלומות, אתה מוכן כי אלה הילדים שלך, אני לא מוכן) לכן בטח שצריך להעלות את שכר המורים המתחילים ובעיקר את גילאי הביניים, שזה כ"א הכי הכי נחשק במערכת (כבר צברו ניסיון אבל עדיין לא זקנים עייפים) ואפשר לעשות את זה על חשבון המורים הזקנים העייפים, שכבר נמאס להם ללמד והם מחכים לפנסיה. ככה זה גם בהייטק. מקבלים הכי הרבה בגילאי הביניים. עובד צעיר צריך לצבור ניסיון ועובד זקן אומר תודה שבכלל מעסיקים אותו. אצל המורים יש מושג משונה בשם "ותק", לפיו מורה זקן מקבל יותר כסף ממורה בגילאי הביניים, למרות שאיננו מנפק יותר תפוקה. הוא מורה זקן ועייף ולכן הגיוני לשלם לו פחות ממורה בגילאי הביניים, שזה המורה שהכי הכי היית רוצה שילמד את הילדים שלך. הבעיה היא להצליח לשכנע את ההסתדרות.
    סגור
  • נהגוס, הגיוני אבל זה לא הוגן
    סתם מישו 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם תתגמל את גילאי הביניים על חשבון הוותיקים זה לא יהיה הוגן כלפי מורים בעלי ניסיון ותארים שצברו ואיזה אופק יינתן למורים החדשים? כל הניסיון והתארים שתצברו יהיו שווים לת... תחשוב על זה ביז'ו.
    סגור
  • גם אתה תהיה מבוגר
    גם אתה תהיה מבוגר 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אתה תהיה בסוף.מבוגר. מה לעשות........
    סגור