קריירה ולימודים

סטודנטים בשירות סדיר או מילואים? זה הסיוע שמגיע לכם

אושר בקריאה ראשונה: מתן עדיפות בסיוע לסטודנטים ששירתו בשירות סדיר או בשירות מילואים: "מטרת הצעת החוק היא לבטא את מחויבותה של החברה הישראלית למשרתים בצבא ההגנה לישראל, בשירות הלאומי, בשירות הלאומי־האזרחי, ולמשרתי המילואים, בשל תרומתם למדינה"
מערכת ice |  1
חיילים (צילום Nasser Ishtayeh/Flash90)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המועצה להשכלה גבוהה, מתן עדיפות בסיוע לתלמידים ששירתו בשירות סדיר או בשירות מילואים. 22 תמכו מול 4 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת החינוך.
מוצע לקבוע כי אמות המידה לעניין סיוע כלכלי לסטודנטים הלומדים במוסדות המוכרים להשכלה גבוהה יתייחסו גם למתן עדיפות לסטודנטים ששירתו בשירות סדיר לרבות בצה"ל, במשמר הגבול, ביחידות אחרות במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בשירות הלאומי והלאומי-אזרחי, או לסטודנטים המשרתים בשירות מילואים פעיל.
בדברי ההסבר נכתב: "מטרת הצעת החוק היא לבטא את מחויבותה של החברה הישראלית למשרתים בצבא ההגנה לישראל, בשירות הלאומי, בשירות הלאומי־האזרחי, ולמשרתי המילואים, בשל תרומתם למדינה, וזאת על ידי קביעת עדיפות במתן הסיוע הכלכלי האמור גם לסטודנטים ששירתו בשירות סדיר, וכן למשרתים בשירות הלאומי ובשירות הלאומי־האזרחי. כמו כן תינתן עדיפות בסיוע לתלמידים המשרתים בשירות מילואים פעיל.
מתן עדיפות זו באה בין השאר מתוך מטרה לפצות על החסכים הכלכליים והחברתיים הכרוכים בשירות הצבאי, הלאומי, האזרחי הלאומי ובשירות המילואים, ובכלל זה צמצום אפשרות ההשתכרות במהלך תקופת השירות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין צבא עם בלי דמוקרטיה. צבא עם לא קונים בכסף!
    האם זה ברור? 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצעירים לא מטומטמים. ישראל לא תהיה טורקיה.
    סגור