קריירה ולימודים

חייבים פחות מ-50,000 שקל? זה מה שיקרה לכם בנתב"ג

מליאת הכנסת אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר לפיה יבוטל השימוש ב"עיכוב יציאה מהארץ" נגד בעלי חובות הנמוכים מ- 50,000 שקל. למעט אם מדובר בחוב בגין אי תשלום מזונות
מערכת ice |  6
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
חוק ביטול עיכוב יציאה מהארץ בגין חוב נמוך פחות מ-50,000 שקל שעבר בקריאה ראשונה, אושר לקריאה שנייה ושלישית. מגיש הצעת החוק יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ הרב ישראל אייכלר: "נשתדל לסיים את  החקיקה בחודש הקרוב", גם אחמד טיבי בין מגישי ההצעה.
מליאת הכנסת הצביעה בקריאה ראשונה בעד הצעת חוק של יו"ר וועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר לפיה יבוטל השימוש ב"עיכוב יציאה מהארץ" נגד בעלי חובות הנמוכים מ- 50,000 שקל. למעט אם מדובר בחוב בגין אי תשלום מזונות.

הנימוק העומד מאחורי החוק הוא שאף בעל חוב לא מתכוון להימלט מהארץ בשל חוב נמוך. פעמים רבות מדובר בחוב קטן שנשכח בקנס או שירות מקומי שאפילו החייב אינו מודע אליו. רק כאשר הוא מגיע לשדה התעופה הוא נחשף לחוב ונקלע למערבולת ביורוקרטית.
במהלך הדיון במליאה ובוועדה הובהר, כי הסכום יכלול את כלל חובותיו של הנוסע המטופלים בלשכות הוצאה לפועל, לנושים שונים. בנוסף, קובעת ההצעה שחייב שהוכיח רצינות והחל לשלם חובותיו עד שירדו מתחת   לארבעים אלף שקל, יוכל להגיש בקשה לביטול צו העיכוב יציאה מהארץ. 
יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר הודה על העברת החוק פה אחד, וזאת כדי לעמוד לצד החלשים בחברה. "אנשים עוברים סבל רב בביורוקרטיה. רק השבוע שמעתי על אישה שהגיעה לשדה התעופה ועוכבה בצו עיכוב יציאה על חוב של שלושים אלף שקלים. היא נאלצה לשלם את כל החוב, למרות שטענה כי החוב כבר שולם מסמן. לאחר שובה התברר שהיה לה בעבר הרחוק חוב ארנונה ע"ס חמש מאות שקלים. החוב הועבר מהעירייה לחברת גבייה. זה צמח לשלושים אלף שקלים. היא אכן כבר שילמה מזמן  את חובה, אבל אף אחד לא עדכן את הרשויות על כך ולא בוטל הצו. את  מקרים כאלה אחרים אנחנו רוצים למנוע. בעזרת השם נשתדל להשלים את הליך החקיקה בקריאה שניה ושלישית עד סוף המושב הנוכחי"
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    50000₪
    משה 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברי הכנסת קטן עליכם משכורת אחת שלכם ואתם מכסים את החוב.
    סגור
  • 5.
    לא עדיף במקום לנסוע לחו״ל להשתמש בכסף להחזר החוב (ל"ת)
    לא ברור 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 4.
    תעשו חובות ותברחו (ל"ת)
    בושה 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    רוצה להאמין
    משה 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני כל כך רוצה להאמין לו שזה הסיפור. אבל למה נראה לי שזה פתיחת סעיף להקלות אחרות .
    סגור
  • 2.
    התיקון לחוק לא יועיל ל- 90 אחטז מהחייבים. שכו
    אסיר בנק 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לאלה , לרוב, יותר מתיק אחד בהוצל"פ עקב עוניים ומעמדם המוחלש. בשום מדינה בעולם- שום מדינה, לא מאםשרים לתאגיד כוחני כמט סלקום או פלאפון לכלוא אדם בארצו עקב אי תשלום חוב אזרחי! זה פטנט ישראלימיוחד, שהביא לספר החוקים הפרופסור המאור דוד ליבאי
    סגור
  • 1.
    הכנסת ממשיכה בחקיקה רק למען העברינים. (ל"ת)
    אילן 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור