קריירה ולימודים

המהפך ההיסטורי בבר-אילן: אישה בראש אגודת הסטודנטים "מעורר תקווה"

על חודם של 9 קולות בלבד: הדס קורמש בלישה ניצחה בבחירות על ראשות אגודת הסטודנטים, ועל הדרך שברה תקרת זכוכית של למעלה מ-40 שנה של שלטון גברי באוניברסיטת בר אילן: "זה שאני אישה לא היה אישיו מיוחד בבחירות אבל בהחלט הרגשתי שזה מעורר תקווה בקרב סטודנטיות אחרות" | ריאיון
יהודה לוינגר | 
הדס קורמש בלישה (צילום רמי זרנגר)
ביום שני האחרון הוכרעו הבחירות לאגודת הסטודנטים בבר אילן, כאשר הדס קורמש בלישה - שנה ג' בתקשורת-מדעי המדינה, יחד עם סגנה אוראל יוסף זכו בראשות האגודה עם 50.11% מהקולות. ההישג של קורמש בלישה הוא משולש: גם ניצחון מול היו"ר המכהן ראובן לורנצי, גם ניצחון בהפרש של 9 קולות ובלבד, והמעניין מכולם: לראשונה בתולדות בר אילן, תעמוד אישה בראשות אגודת הסטודנטים.
כן, השנה היא 2023 ובבר אילן עדיין לא כיהנה אישה בראשות אגודת הסטודנטים וזאת מאז שנת 1979 - ואחרי 29 יו"רים גברים לפניה. ביניהם אגב,  יאיר רביבו ראש עיריית לוד שהיה יו"ר אגודת הסטודנטים בבר אילן בשנת 1999, וכן מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר איתמר דוננפלד שהיה יו"ר האגודה בשנת 2005.
 
עד כמה התפקיד של יו"ר אגודת הסטודנטים עוד משמעותי בשנת 2023? מסתבר שהדרך לחזון אוטופי של רווחת סטודנטים עדיין לא הגיע למיצוי, על אף שמאחורינו מאבקים רבים בעשרות השנים האחרונות. 

המנצחים בבחירות לאגודת הסטודנטים. צילום מסך פייסבוק
בריאיון ל-ice לאחר זכייתה, מסבירה האישה הראשונה של בר אילן את המשמעות של הניצחון עבורה: "אני מאמינה בכוח של אגודת הסטודנטים להוביל שינויים ומאבקים בקמפוס ומחוצה לו לטובת הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. אני מאמינה בהנהגת הסטודנטים ומאמינה בכוח שלנו כצעירים וחושבת שיש הרבה מה לשנות ולשפר החל מיוקר המחייה, רווחת הסטודנטים, תנאי המחייה והלמידה ועד לעידוד מעורבות חברתית וכשהחלטתי להתמודד ידעתי שיש לי תכניות וחלומות שאין לי ספק שאנחנו הולכים להגשים".
מהפן האישי מוסיפה קורמש בלישה: "תמיד האמנתי בזה שיש לנו אחריות ציבורית לקום ולעשות מעשה כשאנחנו מרגישים שדברים יכולים להתנהל טוב יותר וזו הסיבה שמאז שאני זוכרת את עצמי תמיד הייתי מעורבת חברתית ופעלתי כדי להיטיב עם הסביבה שלי וגם כאן באוניברסיטה כסטודנטית זה בער בי וידעתי שהאגודה כארגון שקידם ופעל רבות עבור הסטודנטים תוכל להיות פלטפורמה להשפיע".
בבחירות האלה נאבקתם מול יו"ר מכהן, מה הוביל לדעתך לניצחון?
"ניהלנו את הבחירות בעיקר בדיגיטל ובמדיה החברתית, דיברנו עם הסטודנטים בקמפוס בגובה העיניים ובפלטפורמות המשמעותיות עבורם ולצד אלו גם השטח היה חלק משמעותי וקיימנו מאות פגישות ושיחות עם סטודנטים בקמפוס, בעיקר על מנת להבין מה חשוב להם ומה היו רוצים שנקדם באגודה".
האם היותך אישה שרצה היה עניין בבחירות? האפשרות שתיבחר אישה לראשונה?
"זה שאני אישה לא היה אישיו מיוחד בבחירות אבל בהחלט הרגשתי שזה מעורר תקווה בקרב סטודנטיות אחרות. אציין שלא ביקשתי להיבחר בגלל שאני אישה ולא דיברתי על זה באופן מיוחד, אבל הסטודנטים מסביב גילו בזה עניין וזה ריגש אותי לראות איך המודעות סביב העלאת אחוז הנשים בתפקידים במגזר הציבורי ונוכחות של נשים בתפקידי מפתח משמעותיות בעבור הסטודנטיות והסטודנטים בבר אילן".
מה החזון שלך לאגודת הסטודנטים?
"החזון שלי לאגודת הסטודנטים הוא קודם כל ולפני הכל להחזיר את הכוח אלינו. זה לא סתם היה הסלוגן שלנו בבחירות, אני באמת מאמינה בזה בכל ליבי. האגודות נועדו להיאבק עבור זכויות הסטודנטים ולהשמיע את הקול שלהם אל מול מקבלי ההחלטות, האגודות השמיעו לאורך ההיסטוריה קולות חשובים ומשמעותיים ששינו מציאות והכתיבו סדר יום ציבורי, לתחושתי משהו קרה בשנים האחרונות ויש לנו אחריות להשיב לאגודות את הכוח והמשמעות שלהן בעבור הציבור שהן מייצגות – וזה המנוע המרכזי שיוביל אותי בקדנציה הקרובה".
הניצחון היה על חודם של 9 קולות, זה אומר שהיה מאבק צמוד. מאוד. הופתעת? היית בטוחה בניצחון?
"כשהתוצאות התפרסמו זה היה ממש מפתיע ומרגש, התוצאות היו צמודות והפער היה 9 קולות מתוך אלפי סטודנטים שהצביעו סך הכל בבחירות, זה רק הוכיח לי כמה היחס האישי והעובדה שהקפדנו יום יום לפגוש כמה שיותר סטודנטים וסטודנטיות ולשמוע את הצרכים שלהם זה הוכיח את הכוח של השטח ואת עצם העובדה שכל קול משמעותי ובמקרה שלנו גם מכריע. חשוב לי להגיד בהקשר הזה שאני מודה לכל מי שנתן לנו תמיכה, האמין בנו והיה חלק מהמסע המטורף הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה