קריירה ולימודים

ביטוח לאומי הכיר בעובד חברת החשמל שנדבק בקורונה כנכה 100%

העובד, בשנות ה-40 לחייו, נבדק בקורונה בחודש שספטמבר 2020 במסגרת עבודתו בתחנת כוח באחד השיאים במגיפת הקורונה. בעקבות קביעת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, העובד יזכה לקצבה חודשית של  19 אלף שקלים
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, vecteezy)
עובד חברת חשמל שנדבק בקורונה הוכר על ידי הביטוח הלאומי כנכה 100 אחוז לצמיתות, כך עולה מהחלטת ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, בעקבות תביעה שהגיש באמצעות עו"ד גיל הראל משרד גיל וניצן הראל.
מהתביעה עולה כי העובד, בשנות ה-40 לחייו, נבדק בקורונה בחודש שספטמבר 2020 במסגרת עבודתו בתחנת כוח באחד השיאים במגפת הקורונה. לאחר שמצבו החמיר, הוא נזקק לאשפוז וטופל בחמצן  ומאז הוא סובל מקשיי נשימה במאמצים קלים ונדרש לטיפול תרופתי אינטנסיבי במשאפים. זאת, לאחר שחלה במחלת ריאות ולדעת הרופאים, מצבו נובע מחולשת שרירים והפרעה חסימתית.
בא כוחו עו"ד גיל הראל טען בתביעה לביטוח לאומי כי לא חל שיפור מבחינה רפואית ובתפקודי הריאות ולאחר הליכה קצרה הוא צריך לעשות שימוש במשאף. בנוסף כאשר ערכי הסטורציה יורדים, הוא סובל מרעידות  ובמהלך אשפוזו היה כפסע מחיבור למכונת אקמו. עד היום כך נטען בתביעה, הוא סובל מחולשת שרירים,  קוצר נשימה ובעיות נשימה קשות.

עו"ד גיל הראל, צילום: ראובן קפלן
מאז שחלה בקורונה הוא לא חזר לעבודתו בתחנות כוח כי רופא תעסוקתי אסר עליו להיכנס לתחנות כוח בשל חשש מחשיפה לאבק או זיהום. אם יתמזל מזלו ולא יפוטר, תימצא לו עבודה משרדית אך בשכר נמוך בהרבה.
בעקבות קביעת הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי, העובד יזכה לקצבה חודשית של  19 אלף שקלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה