קריירה ולימודים

איגוד הרוקחים הכריז על סכסוך עבודה: "סכנה לבריאות הציבור"

 הסכסוך הוכרז בעקבות הסעיף בחוק ההסדרים הקובע כי יינתנו סמכויות יתר לטכנאי בתי מרקחת שאינם רוקחים, באיגוד אומרים שצעד זה עשוי להוביל לטעויות במתן והכנת תרופות ופגיעה בציבור החולים 
מערכת ice | 
בית מרקחת (צילום freepik)
איגוד הרוקחים, המונה כ-2000 רוקחים בבתי המרקחת של שירותי בריאות כללית ובתי החולים הממשלתיים, הכריז על סכסוך עבודה. המשמעות היא שהאיגוד יוכל להשבית את בתי המרקחת תוך 14 יום.
באיגוד דורשים ממשרד האוצר להוציא את הסעיף בחוק ההסדרים הנוגע לטכנאי בתי המרקחת. לפי סעיף זה יינתנו סמכויות יתר לטכנאי בית מרקחת, כך שהם למעשה יתפסו את מקומם של הרוקחים.

באיגוד מסבירים כי צעד זה עשוי להוביל לסכנה מוחשית לשלומם ובריאותם של החולים: "העבודה של הרוקחים מאוד מורכבת ומקצועית. זהו מקצוע שנרכש אחרי 4.5 שנים של לימודי רוקחות באוניברסיטה. אנחנו אומנם זקוקים לכוח עזר טכנאי המוגדר טכנאי בית מרקחת אולם לצד הרוקחים ולא במקומם".
עוד מסבירים באיגוד כי "הצעד הזה יביא לשחיקה גם בשכרם של הרוקחים, הנמוך ממילא, כך שהמקצוע ימשיך להישחק ולא יהיה לו ביקוש. כבר עכשיו הרוקחים קורסים תחת העומס ואינם מקבלים תוספות שכר. עכשיו רוצים גם להחליף אותם. זה אבסורד".
באיגוד אף מוחים על מבוי סתום במו"מ עם האוצר. "התחלנו במו"מ עם האוצר על הסכם שכר שיסדיר את מעמד הרוקחים. משנת 1994 לא היה לנו הסכם. המו"מ הופסק. הוא תקוע. צריך לחדש אותו במהרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה