קריירה ולימודים

לא מבזבזים זמן: מאות עובדי דואר ישראל קיבלו זומנו לשימוע לפני פיטורים

שעות ספורות לאחר שוועדת הכספים אישרה את התקציב המיוחד לתכנית ההתייעלות של חברת דואר ישראל, מעל ל-550 עובדים קיבלו מכתב זימון לשימוע לפני פיטורים. עם זאת, חלק מהעובדים יוכלו לבחור במסלול של פרישה ולא פיטורים
מערכת ice |  5
דואר ישראל (צילום shutterstock, Magma Images)
הבוקר ועדת הכספים אישרה את התקציב המיוחד שגובש עבור תכנית ההתייעלות של חברת דואר ישראל. בעקבות אישור ההסכם ובלי המתנה רבה, כבר היום קיבלו כ-560 עובדים בדואר ישראל זימון לשימוע לפני פיטורים. חלקם עתידים להיות מפוטרים וחלקם יפרשו על פי ההסכמים שגיבשו.
כזכור בשנת 2020 כבר הייתה תכנית התייעלות, במסגרתה קרוב ל-100 כבר היו אמורים לעזוב את החברה, אלא שהם יעזבו רק עכשיו עם שאר העובדים שקיבלו זימונים. כאמור חלק מהעובדים יעזבו מרצונם וחלק יפוטרו וזאת בהתאם להסכם שגובש מול משרד האוצר וועד העובדים של החברה. אלו שיפרשו יקבלו פנסיית גישור ואלו שיפוטרו יקבלו אבטלה כנוהל.
התקציב אשר אושר הבוקר עתיד להיפרש על פני שלוש שנים. במסגרת התקציב מעל ל-850 מיליון שקלים כבר ימומשו בחודש הקרוב עבור העובדים הפורשים וההסכמים שלהם. במסגרת אישור התקציב, יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני, הורה על כך שיקבל דו"ח על ההתקדמות ברפורמה בסופו של הרבעון הראשון לשנת 2023. 
סכום התקציב כולו, כולל מענקי הפרישה, עומד על קרוב ל-2 מיליארד שקל. כזכור לאחרונה פורסם הדו"ח הרבעוני של החברה והתמונה הכוללת על מצבה נכון לחודש ספטמבר של 2022, במסגרתה דווח על הפסד של 223 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    המגיבים ממורמרים!
    שי לי 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדי דואר ישראל עובדים קשה מאד!!!!
    סגור
  • 4.
    גנבים
    ארי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרזיטים.קיבלו את עונשם.
    סגור
  • 3.
    וטוב שעה אחת קודם...
    רמי 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורת חלמאים ופרזיטים עובדי הרשות הגיע הזמן לפרק אותם אחת ןלתמיד. שירות זוועה בכל סניפי הדואר בארץ עובדים ממורמרים הנהלה כושלת שמכניסה קרובי משפחה שגם ככה לא עושים כלום וטיב שעה אחת קודם להפריט את החברה הכושלת הזאת
    סגור
  • 2.
    צריכים להחליף את הסמל לצב (ל"ת)
    Bb 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לפטר את ההנהלה הראשית
    מיכאל 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ראשית, יש לפטר ומיד את כל חברי ההנהלה הראשית אשר כשלו למעשה "ובזכותם" הדואר הגיע למצבו העגום. שנית, יש להחליף את הנהלת סניף ראשי אילת. אני חושב שהוא הסניף הגרוע ביותר במדינה, וחובה לעשות בו מהפכה מהיסוד.
    סגור