קריירה ולימודים

מערכת החינוך תציין 27 שנים להירצחו של רבין בסימן "רעות"

אירועי הזיכרון לרצח של רבין, לציון 27 שנים להירצחו ויום הולדתו המאה, ייצאו לדרך היום בערב ומשרד החינוך מודיע כי השנה הם יהיו בסימן "רעות" על מנת לעודד אחווה ואחדות בשכבות הגיל הצעירות
מערכת ice | 
יצחק רבין ז"ל (צילום דובר צה"ל)
ביום ראשון הקרוב יצוין יום הזיכרון להירצחו של ראש הממשלה, שר הביטחון ורא"ל במיל' יצחק רבין ובאותה עת יצוין יום הולדתו ה-100. כמידי שנה גם מערכת החינוך בארץ תציין את היום הזה והיום מודיע אגף התקשורת דוברות והסברה משרד החינוך כי השנה יום הזיכרון במוסדות החינוך יהיה בסימן "רעות".
במסגרת ציון יום הרצח יתקיימו אירועי הנצחה, טקסי זיכרון, סדנאות מורשת ושיעורי חינוך בבתי הספר ובגנים בכל הארץ. גם שיעורי החינוך בכיתות יתמקדו על סיפורו של רבין ואף יתקיימו בבתי הספר מפגשים בין תלמידים מזרמים חינוך שונים, לצד דיונים על דרכים שונות להתמודדות עם משברים ומחלוקות בחברה דמוקרטית. משרד החינוך מחפש במסגרת אירועים אלו לקדם ערכי אחריות אישית ואזרחית, סובלנות פלורליזם, כבוד לזולת, שלטון החוק, מנהיגות ומעורבות אזרחית.
כאמור יום השנה ה-27 יצויין ברוח השיר "הרעות" שכתב חיים גורי בזמן מלחמת העצמאות, שיר שרבין אהב מאד ואשר מעודד ערכי אחדות ואחווה. אירוע יום הזיכרון ייפתח היום (ה') בערב עם עצרת נוער ממלכתית במרכז רבין בת"א בהובלת מועצת התלמידים והנוער. 
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון מסרה: ״יום זה הוא לא רק יום הזיכרון לרבין, האיש, המנהיג. זהו יום שבא להזכיר מה עלול לקרות בשיח מפלג, בשיסוי והסתה, במסרים רעילים, באובדן הסובלנות לדעות השונות, בפגיעה בערכי הדמוקרטיה. מדינת ישראל מתמודדת מיום הקמתה עם איומים מבחוץ ולצערנו גם עם אלימות מבית שמתקיימת ברחוב, ברשתות החברתיות, ביד קלה מדי על המקלדת, במעשי אלימות, גזענות ושנאה כלפי האחר. ביום הזיכרון הזה עלינו לזכור כי בידיים של כל אחת ואחד מאיתנו למנוע את הפגיעה באחר".
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר הוסיפה: "מערכת החינוך מחויבת ליצור לתלמידיה בסיס ערכי משותף ולחנך אותם להתמודד עם מחלוקות, בדרך שלא תוביל לפילוג, לשיסוע ולהתפוררות של החברה הישראלית, אלא בדרך שתעמיק את הבנה כי על אף השונות בינינו, כולנו שותפים לאותה הדרך וכולנו פועלים מתוך אהבה למולדת ודאגה לעתידנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה