קריירה ולימודים

מדינת ניו יורק קבעה: לימודי ליבה בחינוך החרדי

החלטת נציבת החינוך של מדינת ניו יורק קבעה כי מוסד חינוכי פרטי חרדי יחויב בלימודי ליבה. ההחלטה התקבלה לאחר תביעתה של אמא של אחד התלמידים הלומדים במוסד הלימודים
מערכת ice | 
חרדים בברוקלין (צילום ויקיפדיה)
הוויכוח על לימודי ליבה במגזר החרדי במדינת ישראל הינו דיון ארוך שנים שכנראה ולא נגיע להסכמה. במדינת ניו יורק, כל מוסד חינוכי מחויב לספק לימודי הכוללים את השפה האנגלית, לימודי חשבון, מדעים ומדעי החברה. תביעה כנגד ישיבת "ערוגת הבושם", מוסד חינוכי פרטי- חרדי, העמידה למבחן את החוק.
בתביעה אותה הגישה ביאטריס וובר, אם לילד בן 6 הלומד במוסד הלימודים, טענה כי ילדה לא מקבל את החינוך הראוי לו על פי חוק. בבדיקה התברר כי הלימודים במוסד רובם ככולם מועברים ביידיש ונגיעתם בתחומי החשבון, המדעים ומדעי החברה זניחים עד לא קיימים.
היא נעזרה בתביעה בארגון "יפד" שהינו ארגון של אנשים מהקהילה החרדית אשר שמו לעצמם מטרה לשפר את החינוך בתוך בתי הספר החרדים. מטרתם היא להכניס את לימודי הליבה כדי להעשיר ולשפר את סיכוייהם של התלמידים להשתלב בחברה.
נציבת החינוך של מדינת ניו יורק, בטי רוסה, החליטה בשישה באוקטובר, בהחלטה תקדימית, כי בפעם הראשונה של מדינת ניו יורק מוגדר מוסד חינוכי מסוג זה שבלתי מספיק. הכוונה היא שהמוסד לא עומד בקריטריונים אותם הגדירה מדינת ניו יורק לחינוך. היא מסרה שבית הספר סירב לשתף פעולה ולא הציג כיצד הוא עומד כלל בקריטריונים החינוכיים.
"אנחנו לא יכולנו להשיג ולהצליח ללא התמיכה השל יפד, ביחד עם החזון והתשוקה של המייסד נפתולי מוסטר", כך מסרה וובד, שהינה אם לעשרה אותם היא מגדלת בחינוך החרדי. "יפד יצרו איתי קשר וביחד עם דיוויד שפירו, המשמש כיועץ המשפטי בתביעה הזו. דוד ויפד היו יקרי ערך, סיפקו לנו תמיכה מתמשכת ומשאבים".
פסיקה זו כנגד ישיבת "ערוגת הבושם" תוכל לשמש בעתיד כנגד בית ספר ומוסדות חינוך נוספים אשר אינם מספקים חינוך ראוי על פי הגדרתה של מדינת ניו יורק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה