קריירה ולימודים

אילון מאסק נגד העובדים: תעבדו מהמשרד או שתתפטרו

מנכ"ל טסלה מנהיג מדיניות עבודה נוקשה ומקבל דוחות מפורטים על נוכחות העובדים במשרדים. העובדים המודאגים מדווחים לתקשורת על המחיר הכבד שהם משלמים כדי לא לאבד את המשרה שלהם
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
מנכ"ל טסלה אילון מאסק, חוקק מדיניות קפדנית של חזרה למשרד לאחר מגבלות הקורונה, והודיע ​​לעובדים לפתע בדוא"ל ב-31 במאי שהם יצטרכו "לבלות מינימום ארבעים שעות במשרד בשבוע". למי שלא מעוניין, הוא מציע "להתקשר אליו".
שלושה חודשים מאז הצו הזה, לטסלה עדיין אין את המקום או המשאבים להחזיר את כל עובדיה למשרד, כך על פי אנשים שעובדים בחברה בארצות הברית ומסמכים פנימיים שנחשפו ב-CNBC.
מדיניות החזרה למשרד גרמה גם לירידה במורל, במיוחד בקרב צוותים שאפשרו לעובדים לעבוד מרחוק לפי הצורך לפני הקורונה.
באופן כללי, טסלה הייתה פתוחה לעבודה מרחוק בקרב עובדים לפני המגיפה. ככל שכוח העבודה של החברה התרחב בשנים האחרונות, ההתמקדות הייתה בבניית רכזות בינלאומיות ומפעל חדש בטקסס. היא לא בנתה מספיק חללי עבודה חדשים או רכשה מספיק ציוד משרדי במתקנים קיימים בנבאדה וקליפורניה כדי להביא את כל עובדי המשרד לארבעים שעות שבועיות.
לפי מספר אנשים שעובדים שם, טסלה רצתה לאחרונה להביא את עובדיה באזור מפרץ סן פרנסיסקו למשרד למשך 3 ימים בשבוע, אך המחסור בכיסאות, שולחנות, מקומות חניה ומשאבים אחרים היה בלתי נסבל, מכיוון שטסלה מעולם לא בנתה מספיק חדרי ישיבות ומקומות ישיבה כדי להכיל כל כך הרבה עובדים בו זמנית.
מכה למורל
החברה עוקבת כעת אחר נוכחות העובדים, כאשר מאסק מקבל דיווחים שבועיים מפורטים על היעדרות.
בתחילת ספטמבר, כך עולה מרישומים פנימיים, כשמינית מהעובדים נעדרו מהעבודה בפרמונט, קליפורניה, ביתו של מפעל הרכבים הראשון של טסלה בארה"ב. בכל טסלה, המספר הזה היה רק ​​מעט טוב יותר, כאשר כעשירית מהעובדים נעדרו בימי העבודה החודש.
 
מדיניות החזרה למשרד - עכורה ובלתי רשמית ככל שהיא - גרמה לירידה משמעותית במורל בקרב חלק מהעובדים, על פי הודעות פנימיות שראו CNBC.
לפני הגבלות הקורונה, מנהלי טסלה הבינו בדרך כלל כמה עבודה מרחוק מתאימה לצוותים שלהם. המדיניות הקשוחה של מאסק ביטלה את המדיניות הזו, אם כי חלק מהמנהלים עדיין יכולים לאפשר זאת לעובדים "יוצאי דופן".
בתחילת יוני 2022, מיד לאחר שמאסק הורה על 40 שעות עבודה לכולם, טסלה ביצעה קיצוצים חדים במספר העובדים שלה. עובדים שסומנו בעבר כעובדים מרוחקים אך לא יכלו לעבור דירה כדי להיות במשרד 40 שעות בשבוע, קיבלו עד 30 בספטמבר להחליט האם לעבור או לקבל חבילת פיצויים מטסלה.
 
כשבוע לאחר שהציעה את ההצעה הזו באופן פנימי, החברה שאלה אנשים שגרים רחוק אם הם מתכננים לעבור ולעבוד במשרד של טסלה 40 שעות בשבוע. חלק מאלה שאמרו שהם לא בטוחים אם הם יכולים לעבור דירה, או שאמרו שהם בהחלט לא יכולים לזוז, פוטרו ביוני ללא אזהרה.
 
המדיניות גם מיצתה חלק מהכוח של טסלה לגייס ולשמר כישרונות מובילים. לפחות כמה עובדים מוערכים עזבו כי הם רצו הסדרים גמישים יותר, על פי התכתבות פנימית ושתי התפטרויות שאושרו על ידי CNBC.
כמה עובדים שגרו רחוק ממשרדי טסלה חיים כעת במרחק של שעות ממשפחותיהם כדי לעמוד בדרישות החדשות, אמר עובד אחד ל-CNBC. אותו עובד הוסיף שהם מודאגים גם ממהגרי העבודה שמפחדים לאבד את הויזה שלהם אם יאבדו את עבודתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה