קריירה ולימודים

בשורת ענק לסטודנטים: ההקלות החדשות בתשלום הלוואות

ביידן פרסם תוכנית הקלות לסטודנטים שמהווים נתח ניכר מהלווים בארה"ב, ובתוך כך, עבור שליש מהלווים חוב ההלוואה צפוי להימחק. זו התוכנית שהוכרזה
מערכת ice | 
סטודנטים (צילום freepik)
ממשל ביידן הודיע ​​ביום רביעי כי הוא עובר לבצע שינויים משמעותיים במערכת ההלוואות הפדרלית לסטודנטים, כולל הקלה על עובדי ציבור לקבל מחילת חובות והצבת מגבלות חדשות על צבירת הריבית.
"אנחנו מחויבים לתקן מערכת שבורה", אמר שר החינוך האמריקני מיגל קרדונה בהצהרה.
מרכיבי המפתח של ההצעה כוללים הגנות ללווים מרומים: על פי התקנות המוצעות, תלמידים שלמדו בבתי ספר למטרות רווח ששיקרו או ניצלו אותם יכולים להיחשב למחיקת חובות כקבוצה, כלומר לא יוטל על יחידים להגיש את טענותיהם לבד. ללווים מרומים יינתן גם יותר מרחב פעולה כאשר יוכלו להגיש תביעה לביטול הלוואות, וההגדרה של התנהגות בלתי הולמת של בתי ספר תורחב כך שתכלול שיטות גיוס אגרסיביות ומטעות. ניתן גם לאסור על מכללות רבות לדרוש מלווים לחתום על הסכמי בוררות מחייבים לפני מחלוקת או ויתור על תביעה ייצוגית.
כמו כן כוללת התוכנית שיפוץ של תוכנית הסלילת הלוואות לשירות הציבורי: התוכנית מאפשרת מחיקת חובות לאחר 10 שנים למי שעובד עבור הממשלה או מלכ"רים ספציפיים. לווים שהיו בסוגים מסוימים של סובלנות או דחיות יכלו לקבל את החודשים הללו בספירה לקראת ציר הזמן שלהם להקלה. נכון לעכשיו, תקופות אלה אינן כשרות. תשלומים מאוחרים גם לא ייכללו עוד מסך התשלומים הזכאים של הלווה.
עוד מבטיחה התוכנית שינויים באופן צבירת הריבית: הפרקטיקה של היוון ריבית על הלוואות סטודנטים פדרליות, שבהן ריבית נצברת מתווספת ליתרת הקרן, תבוטל גם במקרים שבהם הלוואה יוצאת מהסובלנות או מחדלים בהלוואה.
למרות ששינויים אלה נדרשו זה מכבר על ידי עורכי דין, ממשל ביידן היה תחת לחץ הולך וגובר להגיב בצורה עמוקה יותר למשבר הלוואות הסטודנטים על ידי מחילת סכום גדול או כל החוב.
יתרת הלוואות הסטודנטים במדינה עומדת על 1.7 טריליון דולר, עולה על חובות כרטיסי אשראי או רכב, יותר מ-10 מיליון לווים היו בפיגור בתשלומים שלהם לפני הציבור המגיפה.
במסלול הקמפיין, ביידן אמר שהוא תומך בניקוי 10,000 דולר מחשבונות הלווים. פעולה זו תעלה בסביבות 321 מיליארד דולר ותמחוק לחלוטין ההלוואות עבור כשליש מהלווים לסטודנטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה