קריירה ולימודים

מחקר חדש: זה הכלי שיסייע לתלמידים להתמודד בזמן מלחמה

התמודדות של תלמידים מבחינה רגשית בתקופת המלחמה מסקרנת את החוקרים והסוציולוגים ובמחקר הבא עולה כי רוב מכריע בקרב התלמידים והמורים תמימי דעים כי זה הכלי המוצלח להתמודד עם מצוקה בעת חירום
דוד זולדן | 
שגרת לימודים במלחמה (צילום שאטרסטוק)
מחקר חדש מגלה אמצעי עזר אפקטיבי להתמודדות של תלמידים בזמן מלחמה וכ-40% מהמורים למוזיקה מציינים כי השיעורים סייעו להתמודדות של תלמידים מבחינה רגשית בתקופת המלחמה. הממצאים עולים ממחקר שערכה ד"ר ליבי עזריהו, מרצה בפקולטה לחינוך מוזיקלי במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, שיוצג היום בכינוס "חינוך לגיל הרך בעולם משתנה" במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.
המחקר נערך שלושה חודשים לאחר השביעי באוקטובר בקרב 102 מורים למוזיקה מכל רחבי הארץ, שהשיבו לשאלון תוך שהם מתמקדים בהיבטים פדגוגיים, רגשיים, באתגרי הלמידה ובתחושת המסוגלות האישית והמקצועית.
המחקר חושף עוד כי 92% מהמורים דיווחו כי יש חשיבות ללימוד שיעורי מוזיקה בעת מלחמה. הם מעידים כי 85% מהתלמידים שיתפו פעולה בשירה או בנגינה וכי 72% מהתלמידים הביעו רגשות במהלך שיעורי המוזיקה. המורים התבקשו לאפיין את תרומתם של שיעורי המוזיקה בתקופת המלחמה, בתיאור של יותר מהשפעה אחת, וזו, על פי דיווחי המורים למוזיקה, באה לידי ביטוי בראש ובראשונה בתמיכה רגשית בתלמידים בתקופת החירום (39.2% מהמורים דיווחו כך).
עוד עולה כי התרומה מתבטאת גם בהרחבת הידע המוזיקלי (28.4%), בהמשך רציף של תהליך הלמידה (25.5%), בתחושה גופנית טובה יותר (19.6%) - ובחיזוק הקשר החברתי בין התלמידים (18.6%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה