קריירה ולימודים

מכה איומה למקבלי המענקים בישראל: זה תרחיש האימים ל-2025

לאחרונה התפרסמה התכנית הכלכלית לשנת 2025, ובמסגרתה נקבע כי ההצמדה של קצבאות הנכות השונות, ובהן קצבאות ילד נכה, תלות בזולת, נכות כללית ושירותים מיוחדים – תוקפא במכתב של מנכ"ל אלו"ט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוא מסביר בין היתר כי אוכלוסיית הילדים והבגירים על רצף האוטיזם עשויים להפגע קשות
מערכת ice |  1
כסף (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
במכתב שנשלח היום (שני) על ידי מנכ״ל אלו״ט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' לגבי הקפאת מדד הגמלאות לשנים 2025-2026, הוא מעלה מספר נקודות שמסבירות מדוע הפגיעה תהיה קשה ביותר ואף בלתי הפיכה.
במכתב הוא מסביר בין היתר כי אוכלוסיית הילדים והבגירים על רצף האוטיזם מונה כיום כ-68,000 נפש, רובם הארי, נתמכים בקצבאות נכות לצרכי נשיאה בנטל טיפולי מוגבר ולצרכי קיום. 

לאחרונה התפרסמה התכנית הכלכלית לשנת 2025, ובמסגרתה נקבע כי ההצמדה של קצבאות הנכות השונות, ובהן קצבאות ילד נכה, תלות בזולת, נכות כללית ושירותים מיוחדים – תוקפא, ותיגרענה התוספות השנתיות המיועדות לשנת 2025 ולשנת 2026. 
מדובר באוכלוסייה אשר פגיעה באופן מיוחד להשלכות של משבר בטחוני וכלכלי שתתקשה יותר מכל אוכלוסייה אחרת להתמודד עם השפעותיו. המשמעות הפשוטה של ההקפאה המוצעת היא כי בעוד ההוצאות של משקי בית אלו והסיכון לפליטה ממעגל העבודה יעלו (בשיעור גבוה יותר לעומת כלל משקי הבית) – התמיכות המתקבלות לנשיאה בנטל המוגבר שעל כתפיהם ישחקו. 
לסיום הוסבר: "לפיכך, פגיעה בקצבאות הנכות המוענקות להם - צפויה להיות בבחינת "מכה אחת יותר מדי".  במכתב אלו״ט קוראים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולכל ממשלת ישראל להימנע מהקפאה זו, ולהחריג את מקבלי קצבאות הנכות ממעגל הגזירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכה כן איומה לא בטוח
    א.ש 10/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך להגזים. כ 4% הםחתה בקצבה זה מכה אבל לא מכה איומה
    סגור