קריירה ולימודים

נבחרת ישראל מסולקת מהתחרות הבינ"ל החשובה: "משלחת - בלי דגל"

תקדים מסוכן לחרם בינלאומי על ישראל: לראשונה, האולימפיאדה הבינלאומית במדעי המחשב IOI מכריזה כי בדומה לנידוי של רוסיה – ישראל לא תוכל להשתתף בתחרות כמדינה, ולא תחת דגל ישראל. זאת אחרי שבאולימפיאדה האחרונה זכינו במקום השני בעולם. משרד החינוך: "לא יקרה!"
מערכת ice |  3
הייטק בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
השלכות מדאיגות למלחמת "חרבות ברזל", וסממנים ראשונים של נידוי ישראל מהקהילה העולמית: האולימפיאדה הבינלאומית במדעי המחשב IOI, שהיא התחרות החשובה בעולם לבתי ספר תיכונים, הכריזה כי ישראל לא תוכל לשלוח משלחת בשנה הבאה תחת דגל המדינה - אלא כבודדים תחת דגל כללי, בדומה לסנקציות נגד רוסיה ובלארוס בעקבות המתקפה על אוקראינה.
יצוין כי ישראל היא מעצמה בתחרויות העולמיות במדעי המחשב לתיכונים, ובאולימפיאדה האחרונה שהתקיימה בתחילת החודש אף הגיעה להישג שיא: המקום השני בעולם, עם שלוש מדליות זהב ומדליית ארד.
אתמול (שלישי) פרסם נשיא ה-IOI פרופ'  סאן טק טאן הודעה תמוהה באתר האליפות, שכותרתה: "תגובה של ה-IOI לסכסוך בעזה". בהודעה ציין כי הודעה זו נשלחת כדי לספק עדכון על החלטה משמעותית של האספה הכללית של ה-IOI:
"חברי הקהילה ביקשו מה-IOI להגיב על המשבר ההומניטרי בעזה שנגרם מהסכסוך המתמשך. במהלך אולימפיאדת  2024, האספה הכללית דנה באופציות רבות באופן מעמיק. השאלה מה לעשות, אם בכלל, לא נלקחה כמובן מאליו. התוצאה הייתה הצבעה להטיל סנקציות על ישראל בעקבות תפקידה במשבר. למעלה משני שלישים מהמשלחות הצביעו בעד פעולה זו. באופן ספציפי, המשמעות היא שמתחילת 2025 ישראל לא תוכר כמשלחת משתתפת ב-IOI, אך ארבעה מתמודדים מישראל עדיין יוכלו להשתתף תחת דגל ה-IOI".

בתגובה לפניית ice למשרד החינוך נמסר הבוקר בתגובה: "לא יקרה! נבחרת הנוער של ישראל לאולימפיאדת מדעי המחשב תישא את דגל ישראל בגאווה בדרך לעוד ניצחונות והישגים בינלאומיים רבים. שום ניסיון כזה או אחר לא ישנה זאת. המשרד בוחן בשיתוף משרד החוץ צעדים נחרצים בנושא".

צילום מסך מאתר IOI
הודעת נשיא ה-IOI באה בתזמון חריג, מאחר והאולימפיאדה הבאה למדעי המחשב תתקיים בבוליביה רק בספטמבר 2025, וההרשמה אליה תחל כחצי שנה קודם לכן. עד אז יכולים דברים רבים להשתנות. יתכן שהזריזות להטיל סנקציות על ישראל נובעת מהעובדה שהאולימפיאדה האחרונה התקיימה במצרים, שלחצה להביע הזדהות עם הצד הפלסטיני. ישראל אגב, השתתפה בתחרות באלכסנדריה מרחוק במחשבים מישראל עקב המצב הביטחוני.
האולימפיאדה במדעי המחשב כוללת שני ימי תחרות, כל אחד באורך של 5 שעות, בהם התלמידים מקבלים 3 שאלות אלגוריתמיות, הדורשות חשיבה מחוץ לקופסה והם מתבקשים לכתוב קוד שיפתור אותן. משרד החינוך ומדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבין-לאומיות. נבחרת ישראל במדעי המחשב מוכשרת במרכז האוניברסיטאי לנוער - אוניברסיטת בר-אילן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ערבוב פוליטיקה בכל אולימפיאדה שהיא כדאי להתרחק משם (ל"ת)
    דין 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תגובת הביביסטים
    חוזר בשאלה 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד מחשבים זה של 0מאלנים, עדיף לנשק מזוזה.
    סגור
  • 1.
    אז נחזק את הנבחרות מהארץ
    אבא של מדליסט 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן שלי השתתף וזכה בכמה תחרויות. אם נקים בכל בית ספר נבחרת נהיה הרבה יותר טובים ונעשה מהלימון למונדה. לבן שלי זה בנה קריירה מגיל 12
    סגור