קריירה ולימודים

בלגן בכאן 11: המנכ"ל יוצא נגד ועד העובדים "הבאתם לסכסוך"

?מנכ"ל התאגיד במכתב חריף לוועד העובדים: "בחרתם, סיבותיכם וטעמיכם עמכם, להביא את הארגון, כמו בתקופות אחרות, לסכסוך". יוכפז כותב לחברי הוועד: "בימים שבהם יותר ויותר גורמים חיצוניים מבקשים לפגוע בתאגיד – הופתעתי מהצעדים שלכם. האחריות בהקשר הזה מונחת על כתפיכם"
מערכת ice |  4
גולן יוכפז (צילום עדי אורני, שי אפשטיין)
במכתב חריף לוועד העובדים, שב ודוחה מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז, בתוקף את טענות הוועד כאילו "גורמים בהוראת ההנהלה עוקבים אחרי מחשביהם של מנהלים ועובדים", ומביע תמיהה על המועד שבו בחרו חלק מחברי הוועד לפתוח במאבק נגד ההנהלה בעניין.
במכתב, שבא כמענה לקריאה שפרסמו חברי הוועד בשבוע שעבר לעובדי התאגיד ובו הם מאיימים במהלך שעלול להוביל לסכסוך עבודה, כותב יוכפז בין היתר: " צר לי שלאחר למעלה משנה-וחצי של מהלך מוצלח ליישור ההדורים בין הנהלת התאגיד לבין ועד העובדים, ששיאו בהסכם הקיבוצי הרחב הראשון שנחתם בארגון במעורבותי – בחרתם, סיבותיכם וטעמיכם עמכם, להביא את התאגיד, כמו בתקופות אחרות, שוב לסכסוך ...".

הוא המשיך: "רמיזתכם, במכתב לעובדים, כאילו יש קשר בין זימונה לשימוע של מנהלת האגף בתאגיד לבין האירוע – אינה אמת בלשון המעטה, ואתם יודעים זאת היטב – בעיקר משום שהעליתם את עניינה בפניי כמה פעמים, בנפרד ובנוכחות נציגי ארגון העיתונאים, עוד קודם שפרצה 'פרשת המעקב אחר עובדים ומנהלים'".
יוכפז מוסיף: "בימים שבהם יותר ויותר גורמים חיצוניים מבקשים לפגוע בתאגיד השידור הישראלי, הופתעתי מאד מהצעדים שלכם, ואני סמוך ובטוח שאתם לוקחים בחשבון את ההשפעות שעלולות להיות להם על תפקוד הארגון ועל שמו הטוב. האחריות בהקשר הזה מונחת על כתפיכם".
יוכפז מתייחס אחת לאחת, ובפירוט רב, לטענות ולרמיזות שפרסם הוועד בהודעה לעובדים ובהודעות לעיתונות: "הנהלת התאגיד לא מבקשת לטייח דבר, הפוך מזה", הוא כותב, "לאחר הודעת המשטרה על סגירת החקירה לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית לקיום אשמה פלילית, פנה מנהל הביטחון בתאגיד, עופר אברהם, כמה וכמה פעמים אל החוקרים וביקש מהם לפתוח בכל זאת בחקירה שתסיר את ענן החשדות מעל האירוע. המשטרה, מצידה, סרבה. אני עצמי שוחחתי עם מנכ"ל ארגון העיתונאים, לאחר החלטת המשטרה לסגור את החקירה, וביקשתי ממנו שגם העובדים, יחד עם הארגון, ייפנו למשטרה בבקשה לחדש את החקירה". יוכפז כותב לוועד העובדים באופן מפורש כי הוא שב וקורא, גם דרכם, למשטרה לחדש את החקירה.
מנכ"ל התאגיד מבהיר במכתב כי בניגוד לטענת הוועד, איש אינו מתנכל או מאיים על העובדים: "התאגיד פנה אל כל המנהלים, העובדים ונותני השירות בחטיבת ההנדסה, שעלולים היו להיחשף לחומר שהושג לכאורה תוך פריצה למחשבים, וביקש מהם לחתום על כתב התחייבות שלא יפיצו את החומר. זאת הייתה חובתו החוקית של התאגיד מתוקף חוק הגנת הפרטיות. כמה עובדים ונותני שירותים בודדים, בהנחיית הוועד, סרבו לחתום על כתב ההתחייבות. הבהרנו לעובדים שהינם עובדי קבלן – שאם לא יחתמו, הם חושפים עצמם ואת הארגון לכאורה לעבירה פלילית, ולא נוכל להמשיך בהתקשרות עמם. ארגון העיתונאים הבין היטב את דרישת התאגיד, והצליח לאחר ימים ארוכים להשפיע על העובדים ונותני השירות לחתום על כתב ההתחייבות". 
יוכפז מבהיר שגם טענת הוועד לפיה הנהלת הארגון אינה משיבה לשאלותיו בנושא – שגויה: "לאחר שהן החברה הפרטית שאליה פנינו לבדיקת האירוע (חברה שאמינה על חוקרי המשטרה בתיק וכן על ארגוני ביטחון מהמרכזיים בישראל) והן המשטרה סברו שאין באירוע היבט פלילי – החלטתי, שלא להסתפק בקביעתם ולקיים בדיקה באמצעות מנהל הביטחון של התאגיד". יוכפז מבהיר במכתב שבדיקת מנהל הביטחון החלה מיד עם סגירת התיק במשטרה והיא תסתיים בקרוב. "אם יתגלה במסגרת הבדיקה פגם בהתנהלות של מי מהמנהלים או העובדים – לא נעבור על כך לסדר היום", מבטיח מנכ"ל התאגיד, "הבהרנו לוועד בעל פה ובכתב שברגע שתסתיים הבדיקה של מנהל הביטחון – נכנס את הוועד ונעדכן בתוצאות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גולן יוכפז איש מושחת ובולשביק ! (ל"ת)
    אסף 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ערוץ 11
    יוספה 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לסגור מיד ולהעביר את הכסף לאנשי המילואים ומשפחותיהם.מדובר במיליארד שקלים לכל שנה .
    סגור
  • 1.
    כסף
    חים 09/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא חבל על הכסף שלנו שר התקשורת חלש פחדן אמרתה שאתה סוגר עמוד במילה או תתפטר
    סגור
  • "אמרת" (ל"ת)
    רוני 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור