קריירה ולימודים

הפיליפינים משלמים כדי להגיע לעבוד בישראל? "המצוקה ידועה מזמן"

במהלך דיון בוועדה בכנסת, סיפרה מטפלת כי עובדים מהפיליפינים מגיעים דרך הודו באמצעות דרכונים מזויפים. גבר עשוי לשלם 35 אלף דולר לטובת הגעה ארצה. היו"ר אליהו רביבו לנציגי הממשלה: "כל אחד ואחת מכם צריכה לקום בבוקר ולשאול את עצמה מה עשיתי היום בשביל שיגיעו ארצה עובדים לסיעוד הביתי" 
מערכת ice |  1
עובדים זרים (צילום יוסי זמיר/פלאש90)
בדיון שנערך היום (ראשון) בוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אליהו רביבו (הליכוד) במחסור בעובדים זרים בענף בעקבות מלחמת חרבות ברזל סיפרה סבינה סינג טאקורי, מטפלת פיליפינית של מטופל סיעודי שהגיעה ללוות את המטופל שלה לדיון, שהסוכנות בפיליפינים נסגרה עקב תשלום עובדים לקבלני כח אדם בגובה 10,000 דולר.
לכן, הסבירה, עובדים מהפיליפינים מגיעים דרך הודו באמצעות דרכונים מזויפים. גבר משלם 35,000 דולר ואילו אישה משלמת 30,000 דולר כדי להגיע לעבוד בארץ. ועדיין העובדים מסכימים לשלם את המחיר כדי להגיע לעבוד בישראל. "טוב לי ואני נהנית לעבוד בארץ", אמרה סבינה סינג טאקורי. 
 
יו"ר הועדה ח"כ רביבו הגיב לדברים ואמר לנציגי הממשלה שהשתתפו בדיון: "האם אתם יודעים שיש מטופלים שאין מי שיחליף להם טיטול? האם אתם יודעים שיש מטופלים שאין מי שיטפל להם בפצעי הלחץ? הישיבה הזחוחה הזו בחוסר מעש, שורפת לי את אמות הספים. כל אחד ואחת מכם צריכה לקום בבוקר ולשאול את עצמה מה עשיתי היום בשביל שיגיעו ארצה עובדים לסיעוד הביתי, מה לא עשיתי והייתי יכול לעשות. המצוקה ידועה מזמן, אני שומע תירוצים של כיתה ב'". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    על הקרשיפ
    אזרחית ותיקה נכה 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה התיחסותכם למפיה שנקראת חברות הסיעות שמרוויחות מליונים ומגיסות פרזיטים ובטלנים ישראליים שחוגגים על חשבון הקשישים. סליחה אולי 10%אנשים הגונים שבאים לעבוד ולעזור לקשישים השאר אנשים שלא רוצים ואין להם כישורי עבודה והחברות מלאות מנהלים בעיקר מנהלות ועו"ס בטלנים וחסרי מצפון. יוצא שעובדת ישראלית מקבלת שכר מינימום לשעה אבל על כל שעת עבודה מקבלת בין 2-10 שעות שכרכמו עובד הייטק ואנחנו הקשישים כלי שרת בידיהם באים מתי שבא להם ובשעה ופחות גומרים והולכים, כשהולכות אתנו לקניות או במקרה הטוב עושות לבדן קניות שרובן עןבדות על קניות לעצמן בגדים ודגים לכלות שלהן. על זה מדינת ישראל משקיעה מליונים ואנחנו מקבלים קדחת בצלחת.
    סגור