קריירה ולימודים

הטבת מס חדשה נכנסת לתוקף: זה מה שיקרה בקרנות ההשתלמות

ועדת הכספים אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית: עצמאיים ששירתו במילואים במהלך המלחמה, יוכלו להפקיד כספים לקרנות ההשתלמות ולקופות גמל לקצבה בגין שנת 2023, גם במהלך 2024. המשרתים יוכלו ליהנות מהטבות המס בגין ההפקדות, ולהטבה זו יהיו זכאים גם בנות או בני זוג עצמאיים של משרתי המילואים
מערכת ice | 
בקשות להחזרי מס (צילום freepik)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה שנייה ושלישית  את הצעת החוק של ח"כ אושר שקלים, לתיקון פקודת מס הכנסה, לעניין הפקדות משרת מילואים. במסגרת הצעת החוק נקבע כי עצמאי ששירת במילואים תקופה כל שהיא, מפתיחת מלחמת חרבות ברזל ועד סוף שנת 2023, יוכל להפקיד כספים לקרן השתלמות לעצמאים ולקופת גמל לקצבה לעצמאי בשנת 2024.
עוד יוכלו הזכאים גם לבקש כי הכספים האלו יחשבו ויקנו להם הטבות מס, כאילו הפקידם במהלך שנת 2023. פעולה זו יכולה להתבצע גם עבור בת או בן זוג עצמאי של משרת מילואים ובכך להביא את הכסף לזכאים בקלות.

ח"כ אושר שקלים: "הצעת החוק נועדה עבור אותם אנשים שמה-7 באוקטובר עזבו את העסקים שלהם לטובת המילואים והמדינה, באותה תקופה בעלי עסקים יכלו להפקיד איקס כסף לטובת ההפרשות, בעוד אנשי המילואים לא היו פנויים לכך".
עוד המשיך: "אנחנו נותנים להם את האפשרות להפקיד את הכספים בעבור שנת 23 לאורך כל שנת 24, אנחנו לא עושים להם שום טובה, אנחנו רק נותנים להם את האפשרות הטכנית לעשות את ההפקדה שמגיעה להם, אני שמח שהתכנסנו גם קואליציה וגם אופוזיציה לסייע לכך".
בהמשך לשאלות בדיון שעלו לעניין כך שייתכן שגם לעניין ההפקדות לשנת 2024 יהיה צורך בסיוע לאנשי המילואים, הבהיר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "ככל שיהיה צורך והלחימה תמשך החוק הזה יוארך". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה