קריירה ולימודים

רשות המסים בבשורה דרמטית: זו ההטבה שתקבלו בקרן ההשתלמות

כיום, משיכה מוקדמת של כספים מקרן השתלמות לפני תום שש שנים ממועד ההפקדה הראשונה, מחויבת במס בשיעור של עד 48% על הרווחים. ההצעה החדשה מבקשת להפחית שיעור זה ל-15% בלבד, ואף ל-7.5% עבור מי שהגיע לגיל פרישה
מערכת ice |  5
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
בצעד מפתיע ושנוי במחלוקת, רשות המסים בישראל יוזמת הוראת שעה המאפשרת לציבור לשבור את קרנות ההשתלמות שלהם עד סוף 2024 במיסוי מופחת משמעותית. מהלך זה, שמוצג כסיוע למשקי הבית בתקופה כלכלית מאתגרת, מעורר שאלות נוקבות לגבי השלכותיו ארוכות הטווח על החיסכון הפנסיוני של הציבור הישראלי.
קרנות ההשתלמות, שהיקפן הכולל מוערך בכ-350 מיליארד שקלים, מהוות כלי חיסכון ייחודי ואטרקטיבי עבור העובדים בישראל. כיום, משיכה מוקדמת של כספים מקרן השתלמות לפני תום שש שנים ממועד ההפקדה הראשונה, מחויבת במס בשיעור של עד 48% על הרווחים. ההצעה החדשה מבקשת להפחית שיעור זה ל-15% בלבד, ואף ל-7.5% עבור מי שהגיע לגיל פרישה.

מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', מציג את היוזמה כמהלך שנועד להקל על אזרחים שנקלעו למצוקת מזומנים בעקבות המצב הכלכלי המאתגר. בנוסף, המהלך צפוי להגדיל את הכנסות המדינה ממסים בטווח הקצר. אולם, מבקרי התוכנית מזהירים מפני השלכותיה ארוכות הטווח.
הביקורת המרכזית נגד היוזמה מתמקדת בכך שהיא עלולה לעודד קבלת החלטות פיננסיות קצרות טווח ולא מושכלות. קרנות ההשתלמות מהוות את אפיק החיסכון היחיד הפטור ממס בישראל, ומשיכה מוקדמת שלהן עלולה לפגוע משמעותית בחיסכון ארוך הטווח של הציבור. מומחים מזהירים כי הפיתוי למשוך כספים בטווח המיידי עלול להוביל לפגיעה בביטחון הפיננסי העתידי של משקי הבית.
חלופה שמועלית על ידי מומחים היא האפשרות לקבל הלוואה מהקרן על חשבון החיסכון בריבית נמוכה. פתרון זה עשוי לספק מענה למצוקת המזומנים המיידית מבלי לפגוע בחיסכון ארוך הטווח. השאלה המרכזית שעולה היא האם מהלך זה אכן מיטיב עם הציבור או שמא הוא מהווה פתרון קצר טווח שעלול להוביל לבעיות גדולות יותר בעתיד. האם זו הזדמנות נדירה לציבור לנצל את החיסכון שלו בתנאים מועדפים, או שמא זוהי מלכודת מסוכנת שתוביל לפגיעה בביטחון הפנסיוני של אזרחי ישראל?
בעוד רשות המסים מציגה את היוזמה כפתרון לסיוע מיידי, על הציבור לשקול בכובד ראש את ההשלכות ארוכות הטווח של משיכת כספים מקרנות ההשתלמות. ההחלטה הסופית תהיה בידי כל משק בית, אך חשוב שתתקבל מתוך הבנה מעמיקה של ההשלכות הכלכליות לטווח הארוך.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    בה' 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אדיוט מי שמושך
    שורטי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואדיוט עוד יותר למי שקורא לדבר הזה "הטבה"
    סגור
  • 3.
    מהר ועכשיו
    מאיר 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כסף נזיל לכולם חסר להניע את המשק איתו עדיף מאשר לחכות לגיל פרישה תחיו את היום מי יודע מה יהיה מחר מה שבטוח אוכלים לכם אותו כול יום נהנים מימנו הסוסייתים למעלה למה להמתין הוא עכשיו ממש לא במקום בטוח .ויפה שעה אחת קודם .
    סגור
  • 2.
    עיקרון היד הנעלמה
    דרור 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אה, חשבתי שזורקים מושגים ללא שום קשר.
    סגור
  • 1.
    מס עניים (ל"ת)
    אבי 07/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור