קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מבטל את דמי הביטוח: מי ירוויחו בענק?

אושר בקריאה ראשונה: הכנסה שמקורה בעבודה במדינה אחרת ומשולמים בעדה דמי ביטוח סוציאלי באותה מדינה – תהיה פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי בישראל
מערכת ice |  4
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, unsplash)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (פטור מדמי ביטוח בעד הכנסה שמקורה מחוץ לישראל), של חברי הכנסת שמחה רוטמן, שרן השכל, מירב בן ארי ואוהד טל. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.    
מוצע לקבוע כי הכנסה שמקורה בעבודה או במשלח יד מחוץ לישראל ומשולמים בעדה דמי ביטוח סוציאלי במדינה אחרת תהיה פטורה מתשלום דמי ביטוח לאומי בישראל.  בשם הממשלה השיב השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "הממשלה מסכימה לעלות התקציבית של הצעת החוק והיא תומכת בהצעה הזו". 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מי שהוא תושב ישראל חייב בתשלום דמי ביטוח לאומי בעד הכנסתו מעבודה או ממשלח יד אף אם הופקה מחוץ לישראל. עם זאת, אדם כאמור עשוי להיות חייב בתשלום דמי ביטוח סוציאלי גם במדינה שבה הפיק את הכנסתו. 
כדי להסדיר את סוגיית הגבייה הכפולה של תשלומי ביטוח סוציאלי, כרתה מדינת ישראל אמנות עם מדינות שונות שבהן, בין היתר, הוראות בדבר מניעת כפל תשלום. ואולם, תושבי ישראל שיש להם הכנסה מעבודה או ממשלח יד במדינות שלישראל אין עימן אמנה בנושא, כגון ארצות הברית, עשויים להיות מחויבים בכפל דמי ביטוח סוציאלי".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מקווה
    יהודי 06/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שלא ישלמו קצבות לאלה שמרוויחים מבחוץ
    סגור
  • 3.
    עובדת זרה מטפלת (בסיעוד )
    רחל 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא מבינה את החוק שמחייב אתהמטופלים לשלם ביטוח לאומי עבור עובדת זרה.... לא מספיק שהעובדחם האלו עושקים את המשפחות ודורשים משכורת ותנאים שאנחנו תושבי הארץ לא מקבלים.
    סגור
  • 2.
    מי שלא משלם לביוח לאומי שלא יקבל תגמולים מביטוח לאומי
    איש אחד 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אין הגיון שהתשלןם ילך למדינה אחרת ואנחנו נממן תגמולים
    סגור
  • 1.
    אז אתם מציעים לעבור לחול?
    אמא חד הורית ללוחמת 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני לא מבינה, למה רוב ההטבות למי שיש יותר. אני לא מבינה למה מי שיכול להרשות לעצמו הכנסות מחול, מקבלים הטבות, בשעה שכאן אלפי משפחות רעבות ללחם, ואחרי תשלום ביטוח לאומי ומיסים, אין מה לאכול בבית, אל תשכחו משטר קפיטליסטי, שבלעדינו, גם אתם תיפלו, לא יהיו לכם חיילים, לא יהיו כאן אנשים. תפסיקו לשדוד את העם, ולהוציא את הכסף לחול, תנו סיכוי הוגן לחיות כאן !!! תתביישו, שודדים
    סגור