קריירה ולימודים

ביטוח לאומי ישלם לכם ביוקר? זה התשלום הלא חוקי שנגבה מכם

ביטוח לאומי צפוי לשלם עשרות מיליונים בגין גבייה לא חוקית של דמי ביטוח מנכים. הביטוח הלאומי טען מנגד כי אין ביכולתו לדעת למי שולמו דמי ביטוח ביתר, וכי צליבת נתונים כזו תפגע בפרטיות המבוטחים. המוסד גם טען כי מערכת המחשוב שלו נמצאת בבנייה זה שנים רבות ולכן לא ניתן לבצע בקרה יעילה
מערכת ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אישר לאחרונה, לאחר הליך ממושך של כ-7 שנים, שלוש תביעות ייצוגיות נגד המוסד לביטוח לאומי בגין גבייה לא חוקית של דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות ממבוטחים נכים וממעסיקיהם. סכום התביעות הכולל מוערך בכ-100 מיליון שקלים.
בכלכליסט פורסם שעל פי הטענות בתביעות, שהוגשו על ידי עורכי הדין דוד שוורצבאום ויעקב אביעד, הביטוח הלאומי הפר את חובתו על פי חוק וגבה דמי ביטוח ממבוטחים נכים, למרות שהם פטורים מתשלום זה. המוסד אמנם מיידע את המבוטחים הנכים עצמם על הפטור, אך לא את המעסיקים שלהם, וחלק מהמעסיקים אינם מודעים לצורך להעביר את האישורים ומשלמים דמי ביטוח עבור עובדיהם הנכים.

בית הדין קבע כי על הביטוח הלאומי לפעול באופן יזום ולהשיב את דמי הביטוח ששולמו ביתר, הן לנכים והן למעסיקים, וזאת על בסיס צליבת הנתונים שברשותו. "מדובר בקבוצת מבוטחים שמתקשה הרבה יותר לעמוד על זכויותיה, ובכלל זה חלק משמעותי שסובל מקשיים באוריינות ומלקויות למידה," נכתב בפסק הדין.
הביטוח הלאומי טען מנגד כי אין ביכולתו לדעת למי שולמו דמי ביטוח ביתר, וכי צליבת נתונים כזו תפגע בפרטיות המבוטחים. המוסד גם טען כי מערכת המחשוב שלו נמצאת בבנייה זה שנים רבות ולכן לא ניתן לבצע בקרה יעילה.  
למרות הטענות הללו, בית הדין קבע כי יש לאשר את התביעות הייצוגיות. עתה צפוי להיפתח משא ומתן לפשרה, או שההליך ימשך לערכאות גבוהות יותר במקרה של ערעור מצד הביטוח הלאומי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש רק בעיה 1!!!!
    אנצי!!!! 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיש הרבה נכים שהם לא מועסקים בגלל היותם נכים וזה הסיבה היחידה למה הם מקבלים קצבה נמוכה.כדי יצאו לעבוד אבל המדינה יודעת שלא יקבלו אותם לעבודה ולכן ביטוח לאומי במקום לעזור לנכים מבין הפוך.שלא כדאי לעזור לנכה בשיקום או לימודים והם מופנים למפעל מוגן,כי תמיד תקציבים מופנים למטרות הלא נכונות כמו ישיבות וכו'!!!!
    סגור
  • 1.
    עולם תחתון / מפייה
    איילת 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטוח הלאומי הוא אירגון הפשע הגדול בישראל, אחריו הבנקים
    סגור