קריירה ולימודים

ביטוח לאומי מתכונן: מי ייהנה בקרוב מפטור מתשלום?

ושב ישראל אשר מרכז חייו בישראל, אך מקור הכנסתו העיקרי הינו מחוץ לישראל, משלם כפל דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות, למעט מדינות עמן חתמה מדינת ישראל על אמנה בדבר ביטחון סוציאלי. הצעת החוק מבקשת להעניק תנאים דומים גם לאזרחים שמקור הכנסתם במדינות שעמן לא חתומה ישראל על אמנה
מערכת ice |  1
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשבוע החולף, ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק משותפת של מספר חברי כנסת המבקשות להעניק פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי למי שעיקר הכנסתו במדינה זרה והוא משלם שם ביטוח סוציאלי. 
כרגע, תושב ישראל חייב במס על הכנסה שהופקה או שנוצרה מחוץ לישראל, לרבות תשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. פועל יוצא מכך הוא שתושב ישראל אשר מרכז חייו בישראל, אך מקור הכנסתו העיקרי הינו מחוץ לישראל, משלם כפל דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות, למעט מדינות עמן חתמה מדינת ישראל על אמנה בדבר ביטחון סוציאלי.
ידוע כי תושב שמרוויח את הכנסתו במדינות אלה וישלם בהן דמי ביטוח סוציאלי, יהיה פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי בישראל וישלם רק דמי ביטוח בריאות. הצעת החוק מבקשת להעניק תנאים דומים גם לאזרחים שמקור הכנסתם במדינות שעמן לא חתומה ישראל על אמנה. 

על פי ההצעה, התושב ימשיך לשלם דמי ביטוח בריאות בהתאם להכנסתו, וכן דמי ביטוח לאומי מינימליים העומדים על 87 ש"ח, כדי לשמור על זכויותיו הבסיסיות לגמלאות במוסד לביטוח לאומי. בנוסף מוצע להחריג את מי שנשלח על ידי מעסיקו לעבוד מחוץ לישראל, שכן במצבים אלו המעסיק הוא שנושא בחובת תשלום דמי הביטוח.  
ח"כ שמחה רוטמן: "במצב הנוכחי אדם שחי כאן ויש לו הכנסה מארה"ב לדוגמא יכול להגיע להפחתה של 60-70% מגובה הכנסתו על מיסים וחיובים בשתי המדינות. זה חסם כלכלי משמעותי שמונע מאנשים רבים לעלות לישראל או לקבוע את מרכז חייהם כאן כתושבי המדינה, ומאידך- מונע מאזרחים ישראלים להרוויח כספים בחו"ל כי זה כבר לא כדאי. ההצעה הזאת תביא הרבה עולים והרבה כסף למדינת ישראל ותפתח מקורות הכנסה לאזרחים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא כזה תמים וטוב - מה קורה כשהם חוזרים?
    אור 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבן שלי היה בחו"ל הרבה שנים, אני התעקשתי להמשיך לשלם עבורו ביטוח לאומי כדי שיהיה לו רצף ביטוחי, אבל הביטוח הלאומי לא אפשר לי וגם החזיר לי חלק מהכסף ביוזמתו. כשהוא חזרה ארצה, המחיר הגיע - הוא לא היה זכאי לשירות רפואי, ואין לו רצף בביטוח לאומי. הביטוח הפרטי שהיה צריך לעשות עד שהפך שוב לזכאי , היה יקר מאד..
    סגור