קריירה ולימודים

ביטוח לאומי חושף: המענקים המיוחדים שמחולקים עכשיו

הביטוח הלאומי: כ-900 אזרחים מתוך 19 יישובי הצפון שאינם מוגדרים מפונים קיבלו דמי אבטלה עד כה במלחמה
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הביטוח הלאומי תומך בהרחבת הזכאות למי שאיבד את עבודתו בעקבות המלחמה ביישובי הצפון שלא פונו וסמוכים לגדר. בחודשים שעד דצמבר 23 כ-900 מתושבי 19 הישובים סמוכי הגבול שלא פונו במלחמה (כגון: נהריה, פקיעין, כפר ורדים, מעלות תרשיחא ועוד) קיבלו דמי אבטלה בתקופה זו.
הביטוח הלאומי יציג היום לוועדת העבודה והרווחה בכנסת את המלצתו להאריך את דמי האבטלה ליישובים הללו ולסייע בשעה זו ולא רק ליישובים המפונים. יש לציין, שהביטוח הלאומי סבור שהסיוע כרוך בעלות נמוכה.
 
על פי דיווחי המעסיקים לביטוח לאומי בחודש מרץ 2024 כ-43% ממקבלי האבטלה אלה עבדו במהלך החודש. בחודש אפריל כ-240 אנשים נוספים מיצו את זכאותם לאבטלה. מדובר על כ-27% מכלל מקבלי האבטלה בחודשים אוקטובר-דצמבר. בנוסף, כ-150 אנשים נוספים צפויים לסיים את זכאותם עד חודש יוני 2024. מדובר על כ-17% מכלל מקבלי האבטלה בחודשים אוקטובר-דצמבר.
יש לציין, ב-19 הישובים הנ״ל מתגוררים כ-15 אנשים שקיבלו את המענק המיוחד לבני 67 ומעלה בחודשי אוקטובר עד דצמבר 2023. העלות הצפויה להמשך תשלום מענקים עבור קבוצה זו עומדת על כ-43,000 שקל לחודש בלבד.
הביטוח הלאומי: ״אנו פוגשים את האזרחים ושומעים אותם יום יום. הקושי הכלכלי של המלחמה ניכר גם ביישובים נוספים בצפון ואנו סבורים שנכון להרחיב את החקיקה ולסייע גם לאזרחים שאיבדו את עבודתם בעקבות בצפון בעקבות המלחמה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה