קריירה ולימודים

עמיר פרץ בפרידה כואבת: "היא תחסר לי"

יו"ר התעשייה האווירית סיפר על הח"כית לשעבר יעל דיין שהלכה לעולמה: "יעל הייתה חלק מאיתנו ומהר מאוד הסתבר עד כמה היא ואני מוצאים מכנה משותף בתחומים המרכזיים ובתפיסת עולם שלפיה פתרון מדיני וצדק חברתי אינם יכולים לבוא זה במקום זה - אלא חייבים ללכת יד ביד"
מערכת ice |  11
עמיר פרץ (צילום גלעד קוולרצ'יק)
לאחר היוודע מותה של חברת הכנסת לשעבר יעל דיין, שהלכה היום [לשבת] לעולמה והיא בת 85, יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, נפרד מדיין ז"ל בדברים נוגעים ללב.
פרץ סיפר: "יעל דיין ואני היינו חלק מאותה קבוצה במפלגת העבודה של שנות ה-80, מפלגה שהתמודדה על השלטון ולא הגיעה אליו באותם הימים. השמינייה בראשות חיים רמון, שהובילה מאבקים רבים בתחומי צדק חברתי, שוויון, שינויים בשיטת הממשל וחתירה לשלום".

עוד סיפר: "יעל הייתה חלק מאיתנו ומהר מאוד הסתבר עד כמה היא ואני מוצאים מכנה משותף בתחומים המרכזיים ובתפיסת עולם שלפיה פתרון מדיני וצדק חברתי אינם יכולים לבוא זה במקום זה - אלא חייבים ללכת יד ביד".
פרץ המשיך: "בבחירות 1992, כאשר העבודה בראשות יצחק רבין שבה להנהגת המדינה ורבין ז"ל נבחר לראשות הממשלה, נבחרתי לראשות ועדת העבודה והרווחה, ויעל הצטרפה אלי כחברת ועדה. במהירות עשינו כל שביכולתנו יחד, ועם חברים נוספים, כדי ליצור צדק חברתי. יעל ואני התחלנו לקדם חוקים שהיום נראים מובנים מאליהם, כמו חוק שכר שווה לעובדת ולעובד. נושאים הקשורים למגדר, שעד אז היו טאבו, החלו להפוך לנושאים שבמרכז סדר היום הציבורי, ושוויון הפך מסיסמה לתכנית עבודה".
לסיום אמר: "כך יחד, יעל ואני הקמנו את הועדה בכנסת למעמד האישה, שפוצלה בברכתי מועדת העבודה והרווחה וקיבלה מעמד של אחת מועדות החובה של הכנסת, ויעל הייתה הראשונה שעמדה בראשה. במשך השנים, יעל ואני שמרנו על קשר, ובתפקידי השונים נהגתי לשמוע את דעתה. עד יומה האחרון הייתה מגדלור של צדק חברתי, ומיומה הראשון בציבוריות הישראלית הייתה מגדלור של צדק מגדרי ושוויון. היא תחסר לי. היא תחסר למדינת ישראל".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מתאשכנז מסכן-אדיוט שימושי
    חנה צחור 06/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין לא מבין שהיה אידיוט שימושי שלהם
    סגור
  • 6.
    יעל
    בי 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שמאלנית הסכמי אוסלו הארורים
    סגור
  • 5.
    עמיר פרץ לקקני. איש עלוב..
    דני צור 05/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אבל עובדה. למרות כל כישלונותיו הוא זוכה לעדנה. ככה נראית המדינה.
    סגור
  • לך אחריה ירשע (ל"ת)
    מאיר 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כמה רוע יש בחלקם של כותבי התגובות (ל"ת)
    ישראלי 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    תגובה
    אליריס 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלום למר פרץ איש יקר אולי השנים לא לימדו אותך כנראה כי אין מי לדבר עם רוצחים שפלים שאתה וחביריך הבאתם מאוסלו ומכרתם לנו אשליות ולצערי גם היום אתם לא מוכנים להודות בטעות שעשיתם היגיע הזמן שעם אויב צריך לדבר רק מעמדת כח כי זה השפה שהם מבינים
    סגור
  • 3.
    עמיר פרץ
    גולו 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שכח לציין שהגב' שאותה מספיד רצה לפייסל חוסייני עארפת ועיד רוצחים עם דם על הידיים וחיבקה אותם. ברוך שפטרנו !!!
    סגור
  • 2.
    ת.נ.צ.ב.ה תנחומים למשפחה
    ... 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    .
    סגור
  • זיכרונה לקללה היא לא מאמינה (ל"ת)
    מאיר 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בשורה עצובה
    רונית 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    3 6
    יעל דיין נאבקה שנים רבות עם בעיות רפואיות. מותה בימים אלה ,זה אומר שמצבינו השפיע עליה,ואפסו כוחותיה. הערצנו אותה,לא בגלל היותה הבת של משה דיין.
    סגור
  • אליטות. אין. רוזה. והפוזה.
    דודו. אפוי. מצוי 06/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב. תנחומנו. למשפחה. אבל. היה. אדם מסכסך. מר. שמעון. רואש. שחשב. רק על. עצמו. פרס. נוכל. לשלום. ומה. הביאו רק. טרור. הלק. פושאי. אוסלו. לדין. אסכמי אוסלו. הערעורים. קבלנו. טרור. עד. מתי רשעים. יהלוזו. ולא. יקום. דור. הלק. חדש שיתן. מדינה. פלסטית. לשכנים. שלונו ויתורים. מבאים. לטרור. והנה. פתגם לבעלי. 3. יחידות. בערבית. תן. לחיות בשלום. לנו. ותחייה. בשלום. בשקט. לצידנו. נקודה. בלי. טרור. ופיגועים. מר. יארי. גולנוי. מרת. מירבי. נחנאלי. מרת. עינת. הרליקי. מר. יאירי. יעלון. החמוץ. מרת. זהבה. חלומי. ושאר. ירקות. מר. יארי. לפיד. החתרן. מר. ליברמן מפלג. העם. בלי. רועה. ושינאה. לאחר אליטות. פרסונות. דיי. הפילוג. בעם
    סגור