קריירה ולימודים

קיום הפגנה לציון יום הנכבה: נשיא האוניברסיטה תומך במהלך

תא סטודנטים באוניברסיטת תל אביב אשר ביקש לערוך הפגנת תמיכה בסמוך למוסד האקדמי נדחה בידי המשטרה. בתגובה אלה עתרו לבג"ץ בבקשה לשנות את ההחלטה.  נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת במכתב לנציב מחוז תל אביב: מבקש לשקול מחדש

מערכת ice |  1
אוניברסיטת תל אביב (צילום shutterstock)
על רקע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה שהתקיים אמש (שני) ביקשו סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב לקיים הפגנת תמיכה לציון יום הנכבה. ההפגנה שמתקיימת מדי שנה בכניסה למוסד הלימודים, לא אושרה לקיום בידי המשטרה בטענה כי זו תסכן את שלום הציבור.
בתגובה תא הסטודנטים עתר לבג"ץ בסיועה של אגודת זכויות לאזרח בבקשה לשנות את החלטת כוחות הביטחון ולאפשר את קיום ההפגנה. בפנייתם ציינו כי על אף שהפגנה מסוג זה אינה מחייבת רישיון הם פנו למשטרה בבקשה לתיאום האירוע ונתקלו לראשונה בסירוב.  על פי דיווח של Ynet, בהמשך לאירוע זה, פנה נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת במכתב למפקד מחוז תל אביב, נציב פרץ עמר והפציר בו לשקול מחדש את קיום ההפגנה.
במכתבו טען כי גם בימי מלחמה יש צורך לשמור על יסודות הדמוקרטיה, במקרה זה חופש הביטוי וההפגנה. איסור על קיום עצרת התמיכה כיום  עלול להשליך על חופש ההפגנה גם בעתיד. החלטת בג"ץ צפויה להתפרסם באותו היום בשעות הבוקר כאשר עצרת התמיכה של הסטודנטים ביום הנכבה מתוכננת להתקיים ביום רביעי בשעה 12:00 בכיכר אנטין הסמוכה לאוניברסיטה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יום הנכבה
    ט 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היועצת הארורה שמאפשרת לסטודנטים להםגין ביום הנכבה היועצת הארורה שהשם יקח אותך במקום החיילים שנלחמים
    סגור