קריירה ולימודים

בשורה למיליוני חיילי צה"ל: זה הגיל החדש לפטור ממילואים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות ביטחון, במסגרתו הוארך שירות המילואים למשוחררים הגיל לפטור ממילואים עלה לגיל 41 במקום 40 כיום
מערכת ice |  1
חיילים וחיילות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, pexels)
מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26 – הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. 44 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 30 שהתנגדו. 
מוצע להאריך עד ליום 30 ביוני 2024 את הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים, וזאת באופן הבא: ביחס ליוצא צבא שאינו קצין יינתן הפטור בגיל 41 במקום בגיל 40; בעבור יוצא צבא קצין יינתן הפטור בגיל 46 במקום בגיל 45, וביחס ליוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו שר הביטחון (מקצועות מתחום הרפואה, מקצועות המהווים חלק אינטגרלי מצוותי האוויר בצה"ל, מכונאים, טכנאים וכיוצא בזאת) יועלה גיל הפטור ל-50 במקום 49.   
הוראת השעה נקבעה לחודשיים והיא עתידה לפקוע מחר, ב-29 בפברואר 2024. כעת, מוצע להאריך את הוראת השעה בארבעה חודשים, עד ליום 30 ביוני 2024. לפי ההצעה, הקריאה למשרתי המילואים בתקופת העלאת גיל הפטור תהיה רק לתפקידים במערך הלוחם, אלא אם יחולו נסיבות חירום המחייבות קריאה למילואים גם את מי שאינו נמנה על מערך זה.   
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי: "לנוכח התמשכות הלחימה וגיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי הלחימה, שחרורם של אלפי אנשי מילואים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה בזמן לחימה, יפגע באופן ניכר בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל". 
"לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם, במשרתים אחרים, מכיוון שהדבר עלול לפגוע בכשירות המבצעית של היחידות שבהן משרתים אותם חיילי מילואים שצפויים להשתחרר מחמת גילם. כמו כן, וכדי שלא לפגוע ברציפות התפקוד של היחידות ובכשירותן המבצעית, לא ניתן להסתמך על התנדבות של יחידים לשירות מילואים". 
 גיל הפטור משירות מילואים הועלה בשנה
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "בחוק שמונח פה חסרה מילה. המילה היא כולם. אם אין בזה את המילה כולם זה לא חוק – זו גזירה. גזירה כי זה מונח רק על ציבור אחד, הציבור שתמיד הכול נוחת על ראשו. אותו ציבור שנמצא עכשיו בחאן יונס, בגבול הצפון, עובד ומשלם מסים. אם זה לא לכולם – זה לא חוק. אם נגייס רבע מהחרדים בין גילאי 29 ל-49, שהם יכולים לשרת – לא צריך להאריך ביום אחד את שירות המילואים". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בשורה או גזירה?? (ל"ת)
    מי הכתב הדפ!ק????? 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור