גפני נגד מינוי גולדקנופף לתפקיד שר וחבר בקבינט

מי שסבר כי תמו המלחמות הפנימיות ביהדות התורה, ייתכן שנכונה לו אכזבה קשה שהרי רוחות מלחמה חדשות נושבות ומאיימות על המפלגה החרדית ואולי גם על שלמות הקואליציה
דוד זולדן | 
משה גפני, יצחק גולדקנופף (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ח"כ משה גפני שוקל בכובד ראש לבקש לעצמו את תפקיד השר ובכך להוריד מהפרק את מינוי גולדקנופף שכבר מיועד לשר השיכון ולחברות בקבינט המדיני-ביטחוני. וכאילו לא די בכך הרי שסיעת דגל התורה מתנהלת עצמאית מול הליכוד מתוך כוונה לחתום הסכם נפרד מאגודת ישראל כשפיצול הסיעות אינו מופרך אם כי משאיר דלת פתוחה להסכם משותף. התנהלות שמזכירה במידת מה את המחנה הממלכתי מול הליכוד שאינו מתואם מול יש עתיד בכל הנוגע לתפקידים והשיבוץ של נציגי האופוזיציה בוועדות. 
הר הגעש התפרץ לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע לנשיא הרצוג כי "עלה בידו". ח"כ גפני שיגר מכתב חריף לנתניהו בו הוא דרש לפתוח את ההסכם הקואליציוני מחדש, בטענה כי ההסכמות אליהן הגיעו הן רק מול אגודת ישראל, ולא עם כל הסיעה. 
סיעת דגל התורה פרסמה הבהרה פומבית לפיה הם מתנגדים עקרונית לקבלה של תפקיד שר הנושא באחריות לכל פעולות הממשלה וכן גם לחברות בקבינט ובכך בעצם שוללים את מינוי גולדקנופף: "דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה