בארץ

הממשלה החדשה בצרות: משבר חריף בין גפני לגולדקנופף

הממשלה החדשה רק הוכרזה וכבר נרשם סכסוך פנימי ראשון בקואליציה, בין יו"ר "יהדות התורה" ויו"ר "דגל התורה"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יריב לוין, יצחק גולדקנופף ומשה גפני (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, מרים אלסטר)
על פי הדיווחים, ישנו משבר קשה "ביהדות התורה". טל שניידר מדווחת כי מתוך זעם על כך שח״כ גולדקנופף התקדם וחתם על הסכם בלעדיהם ומכיוון שהוא הודיע שיהיה שר בקבינט הבטחוני מדיני - ח״כ גפני עומד לממש את זכות דגל התורה לבחור תפקיד ראשונים ולבקש תפקיד סגן שר שיכון. כלומר, את משרד השיכון לדגל.
שירית אביטן מדווחת כי כך יו"ר דגל התורה אמר על התנגדותו לחברות גולדקנופף בקבינט: "אני יכול באופן מידי להודיע שאני בוחר את תפקיד השר כי אני בוחר תפקיד ראשון. גולדקנופף לא הודיע לי שהוא חותם על ההסכמים ולא על הקבינט". לדברי גפני גולדקנופף לא שוחח עמו מאז השבוע שעבר ויש ביכולתו להטיל וטו על חברותו בקבינט.
יובל שגב מדווח כי גפני לא פוסל הערב (שבת) גם השפעה על הליכי החקיקה בכנסת כתוצאה מהמשבר מול גולדקנופף: "נצטרך להתכנס חברי דגל התורה ולהתייעץ עם הרבנים". כמובן שכרגע יש לקואליציה רוב גם בלי הצד של גפני ביהדות התורה. גורם בדגל התורה אמר בראיון לערוץ 7: "גפני מנהל מאבק יחיד, לא על דעתנו ואינו מקובל על כולם. עוד אמר: נכון, אין קריאות תיגר פומביות מתוך הסיעה נגדו, ועל המכתב לבנימין נתניהו כולם חתמו, אבל זה רק כדי שלא ליצור מתיחות פנימית. את המאבק הזה מנהל משה גפני לבדו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה