רכב

שיא של עשור בתאונות דרכים קטלניות, אך רגב נמנעת מלעסוק בנושא

מספר התאונות הקטלניות שברו שיאים השנה ומספר ההורגים השיא לשיא של עשור עם 246 הרוגים. הרשות לבטיחות בדרכים כבר שנים קוראת להעלאת התקציב שמופנה לטיפול בנושא, אך הממשלה לא עושה דבר ובינתיים האזרחים משלמים את המחיר הכבד
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, freepik)
מדינה ישראל גועשת בעקבות מותו הטראגי של הילד רפאל אדנה בן ה-4. כזכור אדנה נדרס למוות על ידי קרול פסלר בת ה־80 בשדרות בן גוריון בנתניה. מותו של רפאל עורר את התחושות קשות של רבים מיוצאי אתיופיה כלפי הממסד הישראלי. אך מלבד זאת הוא העלה דבר נוסף.
מחאת "צדק לרפאל" חרטה על דגלה מחאה כנגד הפרקליטות ומערכת המשפט. אך, כאמור מותו המצער של רפאל העלה לסדר היום הציבורי מדיניות הממשלה בסוגיית מניעת תאונות דרכים.
מתחילת השנה, נהרגו בתאונות דרכים 246 בני אדם. הנתון מהווה זינוק מדאיג של 6% במספר ההרוגים לעומת השנה שעברה. מתוך ההרוגים ישנם כ-26 ילדים מתחת לגיל 14 ו־66 הולכי רגל. בכל הקשור לתאונות קטלניות, השנה הנוכחית מהווה שיא שלילי בעשור האחרון עם 225 תאונות קטלניות עד לסוף אוגוסט, עלייה של 8% לעומת השנה שעברה.
רק לפני כחודש הודיע יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), אבי נאור שהוא מתכנן לפרוש מתפקידו. נאור, מייסד עמותת אור ירוק ומנכ"ל אמדוקס לשעבר, מונה לתפקיד על ידי שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי. במכתב הפרישה שהעביר לשרה רגב כתב שבחירתו לפרוש נבעה מהעובדה כי הבין כי בישראל לא הבשילו התנאים להנעת תכנית לאומית למאבק במגפת תאונות הדרכים. 
ממשרד התחבורה נמסר שתאונות הדרכים העירוניות הן כרגע הנושא הבוער ביותר ועל פי התחזיות בעוד מספר שנים הכבישים הבינעירוניים צפויים להיות בטוחים יותר מבחינת תשתיות. לראיה, מספר ההרוגים בתוך הערים גדל ב־25% לעומת השנה שעברה וזאת במקביל לצמצום של 7% במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים. כמו כן, במשרד סבורים כי קיימת בעיית אכיפה משמעותית, וכי מחסור כוח האדם שממנו סובלת משטרת התנועה משפיע על כך.
השרה המופקדת על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא מירי רגב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים. למרות שהנושא נמצא בשם המשרד שלה ניכר כי רגב ממעטת לעסוק בנושא ולפני פעילותה התקשורת ופוליטית עד כה ניכר כי היא אף נמנעת מלעסוק בו.
בספר תכניות העבודה של הממשלה הציגו רגב ומנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן את יעדי המשרד. לאחר סיקרת התוכניות הללו נחרדנו לגלות כי ישנה מניעה מהתייחסות לנושא הבטיחות בדרכים. 
הימנעותה של רגב לעסוק בנושא בהקשר התקשורתי בא לידי ביטוי בעובדה שמאז כניסתה לתפקיד השרה צייתה רק פעם אחת בחשבון הטוויטר שלה על הנושא וגם זה רק כשהיא נקלעה לזירת תאונה במקרה. לצורך ההשוואה, השרה צייצה על כל הרוג ופצוע באירועי טרור שאינם תחת אחריותה ואיחלה החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות מה שלא עשתה כלפי אף אחד מ־225 ההרוגים בתאונות הדרכים מתחילת השנה.
תגובתה של שרת התחבורה, רגב לא התקבלה אך מטעם משרד התחבורה נמסר: "בניגוד לטענות, המשרד פועל תוך השקעת משאבים ניכרים לצמצום הפגיעות בתאונות דרכים. בין היתר מתוקצבות ומבוצעות עבודות תשתית שכל תכליתן היא הגברת הבטיחות. ברלב"ד גובשה תכנית לאומית לבטיחות בדרכים שהוקצו לה 240 מיליון שקל בתקציב המדינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טעות אחת בכתבה : רקב, לא רגב ! (יעני המיץ של הזבל) ! (ל"ת)
    יצחק 09/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור