רכב

הטסט לרכב שלכם מתייקר: כמה תשלמו החל ב-1.4.2023?

האגרות השונות יתייקרו בשיעור של כ-6% ייכנסו לתוקף ב-1 לאפריל 2023, התייקרות שנעה בין 66 שקל ועד 284 שקל תלוי בשווי הרכב.  אגרת מבחן נהיגה (טסט מעשי) תתייקר ב-8 שקל ותעלה 152 שקל. רישיון נהיגה לעשר שנים יתייקר ב-24 שקל ל-474 שקל.
מערכת ice |  2
מכוניות (צילום shutterstock)
יוקר המחייה מציק לכם? תתכוננו לשלם יותר גם על השירותים של משרד התחבורה. התייקרות בפתח של האגרות השונות בשיעור של כ-6% ייכנסו לתוקף ב-1 לאפריל 2023. הגופים בתחום הרכב קיבלו את ההודעה ממשרד התחבורה שנמנע מלהודיע על כך לציבור הרחב.
אז מה מטפס במחיר? ההתייקרות תכלול את מחירי אגרות הרישוי לרכב בן שנה עד שלוש, שאינו מחויב כלל במבחן רישוי שנתי, רק בתשלום אגרת רישוי גבוהה. רכב ששוויו כחדש עד 106 אלף שקל יחויב באגרת רישוי בסך 1,160 שקל, התייקרות בסך 66 שקל. טסט לרכב שמחירו כחדש 106.01 עד 128 אלף שקל מתייקר ב-82 שקל ל-1,475 שקל.

רכב שמחירו  128 ועד 151 אלף שקל יחויב בתוספת של 98 שקל וב-1,179 שקל סך הכל, ואילו רכב שמחירו 151.01 אלף שקל ועד 170 אלף ש' ישלם 118 שקל נוספים ובסך הכל 2,122 שקל. כמו כן, אגרת הטסט לרכב שמחירו 170.01 ועד 221 אלף שקל מתייקרת ב-136 שקל ל-2,430 שקל וזו של רכב שעולה 221.01 ועד 314 אלף שקל מתייקרת ב-192 אלף שקל ל-3,450 שקל. רכבים שמחירים מעל 314 אלף שקל ישלמו 284 שקל יותר ובסך הכל 4,917 שקל בשנה.
לצד זאת, אגרות הרישוי למכוניות ישנות יותר יקרות פחות, אבל אפילו בעלי מכוניות בנות יותר מעשור, דגמי 2012 ומטה, שנוסעים במכוניות משומשות בתקציב מוגבל ישלמו כעת בין 35 ל-94 שקל יותר בכל שנה תלוי בשנת הרכב. גם העברת בעלות על מכונית תתייקר ב-12 שקל ל-235 שקל, ולאופנוע או קטנוע ב-4 שקל ל-80 שקל. אגרת מבחן נהיגה (טסט מעשי) תתייקר ב-8 שקל ותעלה 152 שקל. רשיון נהיגה לעשר שנים יתייקר ב-24 שקל ל-474 שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גנבים
    גנבים 03/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גנבים
    סגור
  • 1.
    יש לי רכב משנת 2008 ניסן
    רוני 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחירו בשוק פחות מ 20,000 ש"ח, אגרת טסט שלי 1,400 ש"ח. ואילו רכבים בשווי 150 אלף שקל משל משלמים מחיר זהה לשלי. ואני שואל למה מ אין שום פרופורציה במקום שאני ישלם תשלומי טסט שזה סחטנות אז אני ישקיע אותו בביטחון של הרכב וזה החלפת ברקסיםוכל מה שקשור לבטיחות,
    סגור