רכב
רכבת ישראל עוברת מהפך: נמצא הפיתרון לצפיפות בקרונות?
צעד משמעותי בפרויקט החישמול: רכבת ישראל הסיעה רכבת חשמלית ארוכה עם קיבולת מוגדלת המורכבת משני קרונועים שחוברו זה לזה, לקראת שילובה בקו הפרברי בין אשקלון לבנימינה הצפוי בהמשך השנה
ביום שלישי האחרון ביצעו משרד התחבורה ורכבת ישראל צעד נוסף בתהליך שילובן ההדרגתי של הרכבות החשמליות החדשות מסוג DDEMU – Double deck Electric multiple unit, כמרכיב מרכזי בצי הרכבות והכנסתם לשירות בקווי הנוסעים שעוברים כיום הסבה לחשמל.
כחלק מתהליך הקליטה והשילוב בצי, התבצעה נסיעת ניסוי של רכבת ארוכה המורכבת משני קרונועים שחוברו זה לזה, שאורכה כ-240 מטרים, והיא יכולה להכיל מעל ל-1,000 נוסעים בישיבה. בשנתיים האחרונות מופעלת בהצלחה רכבת זו בתצורה של סט בודד עם שישה קרונות, בעיקר בקו לירושלים, וכעת פועלת הרכבת לשלב את הקרונועים החשמליים גם בקווים אחרים.
נסיעת הניסוי הינה חלק מהתהליך שילוב הרכבות החשמליות החדשות בקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון, אשר מופעל באופן הדרגתי באמצעות הרכבות החשמליות. זהו שלב נוסף ומשמעותי בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה.
הרכבות מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים. לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר מאפשרות שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת.
עוד ב-
בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.אלו הקרונות הכי לא נוחיםנתן 02/2023/28הגב לתגובה זו0 0וצריך להוסיף קרונות לקווים המהירים ששם עיקר העומס בימי ראשון וחמישיסגור
-
3.עדיף עוד רכבות, כך יתקצר הזמן ברציפים (ל"ת)קובי 02/2023/25הגב לתגובה זו3 0סגור
-
2.אבל שום מילה על WiFiאינטרנט 02/2023/25הגב לתגובה זו2 0בקושי יש קליטה ברכבת, למה אין אינטרנט אלחוטי לפחות??סגור
-
1.רכבת מהירהשאול 02/2023/23הגב לתגובה זו3 0לאחר שהייתי ביפן אני חושב שהגיע הזמן לרכבת מהירה . זה יוריד את מספר כלי הרכב. כיום הרכבת נוסעת באיטיות יש קטעים שהיא נוסעת מהר . אך זה לא מספיק ביפן נסעתי במהירות 380 קמ"ש. המרחקים מתקצריםסגור
-
משהו ביפנית???? 03/2023/01הגב לתגובה זו0 0?????????????????????,??????סגור
-
איזה מקטע הרכבת תוכל לנסוע במהירות כזואחד 02/2023/27הגב לתגובה זו0 0המרחק היחידי שעולה לראש שהרכבת תצטרך לסוע במהירות כזו היא קו ישיר בין חיפה לתל אביב או חיפה באר שבע בלי שום עצירות. אבל אין רכבות כאלה כי יש לך הרבה תחנות באמצע המסלולסגור