רכב
התחבורה הציבורית במהלך של מיליונים: אלו האוטובוסים שיעלו לכביש
המשרד להגנת הסביבה יוצא בסבב תמיכה נוסף בסכום של כ-24 מיליון שקל, באמצעותו יעלו כ-155 אוטובוסים חשמליים נוספים לכבישי ישראל, שיחליפו אוטובוסי דיזל מזהמים. עם השלמת המהלך יירכשו כ-450 אוטובוסים חשמליים חדשים
מצמצמים זיהום אוויר ופליטות גזי חממה מתחבורה: המשרד להגנת הסביבה יוצא בסבב תמיכה נוסף בסכום של כ-24 מיליון שקל, ל-14 חברות היסעים ותחבורה ציבורית לרכישת אוטובוסים חשמליים; באמצעות תמיכה זו, יעלו כ-155 אוטובוסים חשמליים נוספים לכבישי ישראל, שיחליפו אוטובוסי דיזל מזהמים.
עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד להגנת הסביבה תסתכם בכ-108 מיליון שקל, שבאמצעותם יירכשו כ-450 אוטובוסים חשמליים חדשים.
התמיכה הנוכחית מתמקדת באוטובוסים הבין-עירוניים, באוטובוסים זעירים ובמגזר ההיסעים, פונה לחברות היסעים פרטיות, ותאפשר לחברות לרכוש אוטובוסים חשמליים חדשים. אלו יצטרפו לעוד כ-300 אוטובוסים מאופסי פליטות (אוטובוס חשמלי או אוטובוס מונע מימן) אשר נרכשו בסיוע קודם של המשרד להגנת הסביבה. מבין החברות שיזכו לתמיכה, 12 חברות היסעים הן פרטיות.
החברות הזוכות בתמיכת המשרד הן: קווים; אגד חברה לתחבורה; ארז הסעות; מטיילי סעסעאני; תיור וסיור הגליל ה.ס; פ.א נתיבי אתא; חנן מסיעי מעלה אדומים; אבירם פתרונות תחבורה; שירן נסיעות (אחים קקון); בלינק תורס; מעלה מעלות; טיולי עתיד והסעות; מאיה תור; פסגות ניהול תחבורה.
רכבי הדיזל (כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים, מוניות) אחראיים לכ-80% מזיהום האוויר התחבורתי המשפיע על איכות האוויר בערים. כיום, רוב האוטובוסים המופעלים על ידי חברות התחבורה הציבורית וחברות ההיסעים מונעים באמצעות דיזל, אשר מוביל לזיהום אויר המורגש בעיקר במרכזי הערים ובריכוזי אוכלוסין. מעבר לנסיעה באוטובוס חשמלי מפחית את פליטות גזי החממה בכ-60% לעומת אוטובוס ממנוע דיזל, מצמצם את זיהום האוויר ומפחית את מפגעי הרעש שנגרמים מתחבורה.
עד כה, מספר האוטובוסים החשמליים בישראל אשר נרכשו בתמיכת המשרד עומד על כ-350 אוטובוסים. התמיכות התמקדו בתחבורה הציבורית העירונית ואפשרו תמיכה בכ-300 אוטובוסים חשמליים עירוניים, מתוכם יותר מ-200 כבר נוסעים בכבישי ישראל והחליפו אוטובוסי דיזל מזהמים.
המשרד להגנת הסביבה קבע בהוראות למפעילי תחבורה ציבורית יעדים מחייבים לרכישת אוטובוסים עירוניים מאופסי פליטות, כדי שהחל משנת 2026, כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיירכשו יהיו מאופסי פליטות.
עוד ב-
שירה מסיכה שלי, מרכזת תחבורה במשרד להגנת הסביבה: "תמיכה זו, שמצטרפת לפעולות נוספות של המשרד ולתמיכות קודמות, היא צעד משמעותי ונוסף בדרך למטרה – לצמצם את זיהום האוויר במרכזי הערים ולאפשר אוויר נקי יותר לציבור. החלפה של אוטובוסי דיזל מזהם באוטובוסים חשמליים תסייע בהפחתת זיהום האוויר מתחבורה, בצמצום פליטות ובמאבק במשבר האקלים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(3):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
3.הרבה שטויות אין עמדות טעינהששש 12/2022/29הגב לתגובה זו1 1עשרות אוטובוסים חשמליים עומדים בחניונים בגלל שאין נמדות טעינה וכנראה עוד הרבה זמן לא יהיו. זה בגלל השרה הטיפשה שבמקום להתעסק בתחבורה התעסקה באיך ללבות את השיסוי בעםסגור
-
2.אתם מדווחים שטויותאלישטרק 12/2022/28הגב לתגובה זו0 1הייתי אתמול בתל אביב ולא אאיתי אוטובוסים חשמליים בכלל אני גר בקריות ושם כל אוטובוס שני הוא חשמליסגור
-
1.כל כך הרבה כסף וכל כך הרבה עוני (ל"ת)אני 12/2022/28הגב לתגובה זו1 1סגור